כשלון הטרור: הכנס הבינלאומי של רופאי השיניים יגיע לירושלים

גל פיגועי הדקירה והדריסה בירושלים הרתיע את איגוד רופאי השיניים שהחליט לבטל את הכנס השנתי שלו בירושלים. מאמצי השכנוע של הנהלת בנייני האומה נשאו פרי ובשבוע הבא יתקיים הכנס כמתוכנן בעיר הקודש

בנייני האומה ירושלים. צילום: Rishwanth Jayapaul | פלאש 90

בשבוע הבא ייערך בירושלים הכנס הבינלאומי של איגוד רופאי השיניים העולמי, לאחר שאשתקד הייתה כוונה לבטלו, בצל שרשרת אירועי הטרור שפקדו את ירושלים במסגרת מה שכונה האינתיפאדה השלישית או אינתיפאדת היחידים.

החלטת האיגוד הבינלאומי לחקר רפואת השיניים בו חברים מעל 10,500 רופאים ואנשי מחקר בעולם, לקיים בכל זאת את הכנס השנתי שלו בירושלים, נובעת ממאמץ שהשקיעו ראשי מרכז הקונגרסים הבינלאומי – בנייני האומה, שיצאו למסע שכנוע והסברה מול הנהלת האיגוד בחו"ל, בכדי למנוע את רוע הגזירה, ואף רתמו למשימה את שר התיירות, יריב לוין ואת ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, שניסחו מכתבי הרגעה, אשר נשלחו לחברי הנהלת האיגוד.

השר לוין כתב: "כל  התשתיות התיירותיות בארץ מאובטחות. כידוע, גם סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א), קיימה בארץ את כנס החלל העולמי בו השתתפו יותר מ-3,000 משתתפים, שהגיעו לירושלים. באי הכנס יוכלו ליהנות מבתי מלון איכותיים, מסעדות ואתרי בילוי. אני בטוח שחברי האיגוד שיבקרו בארץ, ייהנו מהזדמנות מיוחדת במינה".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כתב במכתבו כי "ירושלים תהיה גאה לארח את IADR אירופה. במהלך השנים האחרונות, ירושלים עוברת תחייה ופריחה והופכת למטרופולין עם תעשייה ענפה ועיר מובילה בתחומי הבריאות, התרבות והכלכלה. ירושלים מציעה למבקרים בה חוויה רוחנית מגוונת. אנו מצפים לראותכם, ואני בטוח שהביקור יהיה בלתי נשכח עבור משתתפי הכנס, אשר יחזרו לביתם עם זיכרונות, שיישארו עימם לכל החיים".

מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה, אמרה כי "ירושלים היא עיר אטרקטיבית לתיירות כנסים, בזכות ההיסטוריה העשירה, האתרים המעניינים והנופים. חרף זאת, בדירוגים העולמיים, מדורגת ירושלים רק בעשירייה הרביעית מבחינת אירוח כינוסים בינלאומיים. מדינות כמו מלזיה, אינדונזיה, ווייטנאם, ואפילו איחוד האמירויות מקדימות אותנו".

אלטמן ציינה כי באחרונה מבחינים בשינוי וכי "עד סוף השנה האזרחית יגיעו אלינו מלבד כנס רופאי השיניים עוד שלושה כנסים בינלאומיים בתחומי הרפואה. חלק מההצלחה נזקפת לשיתוף הפעולה המוצלח עם עיריית ירושלים שפועלת נמרצות, ובהצלחה, יחד איתנו, להביא לעיר ירושלים כנסים בינלאומיים".

כאמור, בסופו של דבר החליט איגוד רופאי השיניים העולמי לקיים את הכנס בבנייני האומה בירושלים כמתוכנן. כך שבשבוע הבא תפגשו ברחובות ירושלים מאות רופאי שיניים מאירופה שישברו שיניים בעברית של תיירים.

כתיבת תגובה