כתבי אישום הוגשו בפרשת קרטל המסעות לפולין

רשות ההגבלים העסקיים והמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישו היום כתבי אישום בעבירות הסדר כובל, מרמה, הלבנת הון ושוחד כנגד המעורבים בפרשת קרטל המסעות לפולין

מסעות בני הנוער לפולין shutterstock

כתבי אישום הוגשו היום (4.7.18) לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד מנהלי 4 סוכנויות נסיעות המארגנות את מסעות בני הנוער לפולין, בגין חלקם בקרטל בתחום.

על פי המתואר בכתבי האישום, שהוגשו על ידי עוה"ד תומר דגני חנית ועפר מעוז מהרשות להגבלים עסקיים ועו"ד בן עמי כהן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בשנת 2010 סיכמו ביניהם החברות י. הלל ושות', טיולי הגשר לעולם, אקדמי טרוול ודיזנהאוז, כי לא יתחרו האחת בשנייה על הוצאת משלחות לפולין מטעם בתי ספר שבעבר נסעו עם כל אחת מסוכנויות הנסיעות. הסכם זה שרד עד פרוץ החקירה הגלויה של חוקרי רשות ההגבלים העסקיים והיחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית – יאל"כ, להב 433, בינואר 2016.

להסכם היו שותפים מנהלי החברות – פיני גינזבורג, נחמן קידר ושמעון רגב, וכן מנהלי תחום פולין בחברות – צבי סער, איילת יונגסטר, אהרון טורוביץ' ומשה הרטמן. כן מואשם מנכ"ל איסתא, אחישי גל, בגין חלקו בהסדר שנערך ימים ספורים לפני הפתיחה בחקירה הגלויה. עוד, על פי כתב האישום, קיבלו הנאשמים במרמה את עצם היותם זכיינים של משרד החינוך להוצאת משלחות תלמידים לפולין. בעקבות המרמה, כך על פי כתב האישום, התקבל אצל החברות סכומים גבוהים המסתכמים במאות מיליוני שקלים. בעקבות כך מבקשת המדינה יחד עם כתב האישום לחלט לנאשמים סכומי כסף גבוהים בסך עשרות מיליוני שקלים.

בכתבי האישום מואשמות החברות הלל וגשר גם בכך שתיאמו את הצעות המחיר שלהן לקופ"ח מכבי, לשירות בתי הסוהר ואף ליד ושם. כמו כן מואשמת חברת אקדמי טרוול במתן שוחד לגורמים שונים בקשר עם המסעות לפולין.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע העבירות בנסיבות מחמירות לנוכח פרק הזמן הרב שבו בוצעו המעשים, לנוכח טובת ההנאה שהפיקו הנאשמים ממעשיהם ובפרט לנוכח אופי המוצר – מסעות לפולין – והפן הערכי הנלווה להם. את גיבוש כתב האישום ביצעו במשותף תובעי רשות ההגבלים העסקיים ופרקליטים מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

כתיבת תגובה