כ-10,000 יחידות דיור חדשות לבת חפר, מעלות ונתיבות

התכנית שקודמה על ידי מינהל התכנון בנתיבות כוללות כ-6,200 יחידות דיור, מתוכן גם דירות קטנות ודירות להשכרה שעשויות להתאים לאוכלוסיות שונות ובהן זוגות צעירים. ומה עם הציבור החרדי?

נתיבות. אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

חיזוק לפריפריה בשרון, בצפון ובדרום. הותמ"ל החליטה היום (ד) בישיבתה על אישורן של ארבע תכניות בהיקף כולל של כעשרת אלפים יחידות דיור. מתוכן תכנית בבת חפר שתכלול כ-1,250 יחידות דיור; תכנית במעלות תרשיחא בהיקף של כ-2,300 יחידות דיור ושתי תכניות בנתיבות שיכללו בסך הכל כ-6,200 יחידות דיור.

מתכננת הוועדה, דקלה פרסיקו, אמרה כי "אישור התכניות היום במעלות ובנתיבות מהווה בשורה של ממש לפריפריה. התכניות מספקות פתרונות דיור מגוונים ואיכותיים תוך אספקת כל צורכי הציבור הנדרשים בנוסף לשטחי מסחר ותעסוקה. בנוסף, התכנית בבת חפר מספקת פתרונות דיור גם במרכז הארץ. הוועדה רואה חשיבות גבוהה בקידום פתרונות דיור בפריסה ארצית".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

התכניות שקודמו על ידי מינהל התכנון בנתיבות כוללות כ-6,200 דירות ופארק עירוני, מתוכן תוכננו גם דירות קטנות ודירות להשכרה שעשויות להתאים לאוכלוסיות שונות ובהן זוגות צעירים. עוד כוללות התכניות כ-70,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, שטחים ציבוריים פתוחים, כיכרות עירוניות, מבני ציבור ושבילים עבור הולכי רגל ואופניים. במסגרת התכניות יהפוך נחל בוהו הממוקם בין שני חלקי העיר לפארק עירוני ייחודי שיחבר את חלקי העיר וישרת את כלל תושבי העיר והאזור. תכנון הפארק נעשה בשיתוף עם קק"ל ורשות הניקוז האזורית.

התכנית בבת חפר מציעה תכנון של שני אזורים: הרחבה מוצעת למגורים ולאזור תעסוקה מצפון ליישוב הקיים, ותכנון מחודש של מרכז היישוב הקיים. התכנית כוללת 1,000 יחידות דיור למגורים ומשלבת בתוכה כ-250 יחידות לדיור מוגן ביישוב.

היקף התעסוקה והמסחר בתכנית עומד כל כ-60,000 מ"ר שטח עיקרי, מרביתו במסגרת ייעוד משולב לתעסוקה ומסחר באזור התעסוקה החדש המוצע ממערב לכביש 5714. מיקום זה יאפשר נגישות טובה יחסית לאזור התעסוקה, כן יאפשר הפחתת מפגעי הרעש לשכונת ההרחבה המוצעת.

התכנית שקודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון במעלות, ממוקמת ממזרח ליישוב הקיים וצמודה לנחל פקיעין ואגם מונפורט. היא כוללת כ–2,300 יחידות דיור מהן 300 דירות קטנות וכן שטחים לצורכי ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים לרווחת תושבי השכונה, שטחים פתוחים טבעיים ופארק ארכאולוגי עירוני. כל זאת בהתאם לתכנית המתאר המאושרת לעיר.

כתיבת תגובה