לאור הנרות, המסעדות יוחשכו: כך יפגינו הערב המסעדנים

נר שמיני – שמונה דקות החשכה: המסעדנים יוצאים למחאה נגד הרגולציה בענף והם פותחים במאבק יצירתי מתמיד • מאחורי האקט הסמלי: עמותה המאגדת כ-3,000 מסעדנים מכל רחבי הארץ

שר האוצר משה כחלון | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

במחאה על מדיניות האוצר בכל הנוגע לעסקי המזון והמסעדנות, צפויים הערב (א') בשעה 19:45 כאלף מסעדנים להחשיך את המסעדות למשך 8 דקות.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

מי שעומדת מאחורי המחאה היצירתית היא עמותת 'מסעדנים חזקים יחד' שהוקמה לאחרונה והיא מאגדת בתוכה כ-3,000 מסעדנים מכל רחבי הארץ, שבחרו להתאגד למאבק אותו הם מגדירים "הצלת הפרנסה והבתים של משפחות המסעדנים החברים בה, ושל כלל העובדים המועסקים בענף".

ההחלטה לצאת למאבק התקבלה בקרב המסעדנים בעקבות הרגולציות החדשות בענף, הכוללות בין היתר את חוק היטל העובדים הזרים, חוק פיקדון עובדים זרים, פסיקת הטיפים שתיכנס לתוקפה בינואר הקרוב, המחסור בכוח האדם ועליית מחיר חומרי הגלם. לדברי אלון אלבז, הבעלים של קבוצת המסעדות קמפאי הפועלת בעיקר באזור הדרום, מדובר באקט סמלי ש"מטרתו לחמם מנועים לתחילת פעילות, ובעיקר להסביר ללקוחות על המצב הקיים. אנחנו מרגישים שהציבור עדיין לא ממש מבין, המסעדנים לא נתפסים כמי שזקוקים לעזרה".

לדברי אלון, "גם נותני השירות, כמו המלצרים, זקוקים להסברה, כי גם הם לא במודעות מלאה לגבי איך עניינים כמו הפסיקה האחרונה בנושא הטיפים יכולה לפגוע להם בעבודה. לא מעניין אותנו לחסום כבישים, אנחנו כהתאגדות חדשה מחפשים פעילויות יצירתיות יותר, שיביאו למודעות ואולי לשינוי של תפיסה".

מי שאשם במצב, מבחינת המסעדנים, הוא שר האוצר משה כחלון. "הכתובת למחאה היא משרד האוצר, והשר משה כחלון העומד בראשו. אנחנו לא מבקשים כסף, אנחנו מבקשים לשקול מחדש את המיסים שהוטלו על הענף הזה, ובעיקר את פסיקת הטיפים האחרונה שאמורה להכנס לתוקפה בעוד שלושה שבועות – ואף מסעדן לא יודע איך לנהוג בעניינה", אומר אלבז.

הערב כאמור, צפויים כאלף מסעדנים ליטול חלק באקט המחאתי, שיתאפיין בהחשכת המסעדות בשעה 19:45 למשך 8 דקות.

בין המסעדות הנוטלות חלק במחאה: מיט בר, האחים, NG, קבוצת R2M הכוללת את הקופי בר, הברסרי, הוטל מונטיפיורי, דליקטסן, דיסקו טוקיו והרצל 16, קפה מסעדה דא דא ודא, מסעדת נורדוי, בר א וין, קפה ג'רמייה, רשת ההמבורגרים אגאדיר, רשת ריבר, רשת מקסיקנה, מסעדת פאסטל, קפה דובנוב, שיפודי התקווה בנמל ת"א, הלנה מקיסריה, רשת לנדוור, רשת בנדיקט, קקאו, טאטי, לחמנינה, רביבה וסיליה, מסעדת קמפאי מבאר שבע, קפה רוטשילד בגבעתיים, תאי צין בקריית טבעון, 9 ביץ אילת, לה פיצה בעפולה, מסעדת אנטריקוטי בפתח תקווה, מסעדת יפל'ה בירושלים, מרגוזה בשוק הפשפשים, ופל בר ממודיעין ועוד.

כתיבת תגובה