לאור הקריאות להוזלת הדלק: מס הבלו יופחת, הדלק לא יתייקר

פורסם צו להפחתת הבלו על הדלק – יבטל את עליית מחירי הדלק | הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי – למחירו לאחר ההוזלה הקודמת עליה החליט שר האוצר סמוטריץ׳ לפני כחודש | המשמעות: ההתייקרות תהיה בתוקף ליממה ומחצה בלבד

מחיר הדלק | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

התייקרות הדלק: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ החליט לפרסם צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר קיימו בימים האחרונים התייעצויות רצופות כדי לבלום את עליית מחיר הדלק. הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי למחירו לאחר ההוזלה הקודמת עליה החליט שר האוצר סמוטריץ׳ לפני כחודש.

ההוזלה תתרחש לאחר גינויים רבים וקריאות לעמוד בהבטחת הבחירות לאי עלייה נוספת של מחירי הדלק.

אתמול קרא איגוד לשכות המסחר לשר האוצר סמוטריץ' להתערב ולמנוע את עליית המחיר הנוכחית, ובין היתר אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ומי שהיה בעבר הממונה על הכנסות המדינה במשרד האוצר, בתגובה לעלייה הצפויה במחירי הדלק: "המיסוי הכולל על הדלק עומד כיום על 59% מה שמייצר מצב אבסורדי בו מדינת ישראל מנצלת את עליית מחירי הדלק בעולם להגדלת סך הגבייה ממיסוי על חשבון הכיס של הצרכן הישראלי.

"אין כיום מקום לרמת מיסוי כה גבוהה על דלק שהוא מוצר בסיסי וחיוני לתפקודן של מרבית המשפחות בישראל. נכון יותר להעמיד את המיסוי על לא יותר ממחצית המחיר וכל זאת נוכח העובדה כי האוצר מגדיל כיום את הכנסותיו בהטלת מיסוי על ההתייקרות. אנחנו קוראים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'  להתערב ולמנוע את עליית המחיר הנוכחית".

כאמור, הצו ייכנס לתוקף בתוך 48 שעות מחתימתו, והמשמעות היא שהעלייה שתחול הערב בחצות, תהיה בתוקף ליממה ומחצה, שבהן הדלק יימכר לפי המחיר שפרסם משרד האנרגיה השבוע.

כתיבת תגובה