איפה החכי"ם? החוק לפיצול דירות מדיר את הציבור החרדי

הצעת החוק לפיצול דירות צמודות קרקע שצפויה לעבור היום בקריאת שניה ושלישית בכנסת מדירה את הציבור החרדי שסובל הכי קשה ממצוקת דיור חריפה

אילוסטרציה. צילום: אלון קניג | פלאש 90

הצעת החוק לפיצול דירות צמודות קרקע שיזם ח"כ אלי כהן, שצפויה לעלות היום לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, נועדה להקל על מצוקת הדיור ולהזרים לשוק עוד מאות יח"ד להשכרה – אבל למרבה התסכול ההטבה הזו לא רלוונטית לציבור החרדי שכמעט ולא מתגורר בדירות צמודות קרקע.

לא ברור לאן נעלמו חברי הכנסת החרדיים שמדברים גבוהה-גבוהה על מצוקת הדיור אבל לא שמו לב איך החוק הזה מדיר את הציבור החרדי. עם קצת יותר שימת לב היה עליהם לדרוש לאפשר לפצל דירות גם בדירות בבנייה רוויה שרלוונטית למגזר החרדי.

החוק החדש קובע כי ניתן יהיה לפצל בתים צמודי קרקע ובלבד ששטח הדירה יהיה לכל הפחות בגודל של 55 מ"ר ובכל דירה יהיה מטבח, שירותים וכניסה נפרדים. מדובר בהוראת שעה שתוקפה חמש שנים והיא נועדה להגדיל את היצע הדירות להשכרה בגודל של 2-3 חדרים.

עוד נקבע בחוק כי מס דירה שלישית לא יחול על הדירות שיפוצלו – כפי שנכתב בחוק שעבר בכנסת בחודש האחרון שמחריג דירות מפוצלות כחוק מהמיסוי.

אגב, מי שכשיר את היחידה המפוצלת לבני משפחה לא יקבל פטור מהיטל השבחה.

יוזם החוק ח"כ אלי כהן אמר, "מצוקת הדיור, הגידול במספר הזוגות הצעירים המתחתנים מדי שנה, העלייה בתוחלת החיים והמחסור בהיצע דירות קטנות לשוכרים מחייבות היערכות מיידית להגדלת מלאי הדירות להשכרה, ובמיוחד דירות בנות 2–3 חדרים. הצעת החוק תגדיל את היצע הדירות הקטנות להשכרה, ותסייע בידם לחסוך את תשלומי הארנונה והאחזקה השוטפת".

כתיבת תגובה