למרות הכישלון: מכרז חוזר באותם תנאים ברמה ד' בב"ש

מדובר במחיר גבוה מאד ובמכרז הקודם הקבלנים הצביעו ברגלים ולא הגישו הצעות ■ גורם ברמ"י מסביר מה עומד מאחורי המכרז החוזר ■ ומה הקבלנים סבורים: האם המכרז יצליח או לא

בית שמש. צילום : נתי שוחט ,פלאש 90

לא למדו את הלקח: למרות הכשלון המהדהד במכרז מחיר למשתכן ברמת בית שמש ד', ברשות מקרקעי ישראל פרסמו מחדש את המכרז ל–526 יח"ד במחיר ממוצע של 250 אלף שקל ליחידת קרקע ופיתוח.

מדובר במחיר גבוה מאד ובמכרז הקודם הקבלנים הצביעו ברגלים ולא הגישו הצעות. אבל מתברר שרמ"י יושבים אנשים במגדל השן ולא ממש מעניין אותם מה קורה בשטח והם מוציאים את המכרז באותם תנאים ומקווים שהפעם הקבלנים כן ייגשו למכרז, למרות התנאים הלא פשוטים.

גורם ברמ"י הסביר לכתב 'ביזנעס' כי הם משוכנעים שהסיבה לכישלון המכרז הקודם הייתה המסה הגדולה של למעלה מ–4,000 יח"ד במכרז אחד והקבלנים חששו שהם יתקעו עם דירות. לטענתם, הסיפור זה לא הפיתוח.

אבל קבלנים שעימם שוחחנו מתעקשים שאם מחיר המקסימום לדירה לא יעלה אלא יישאר ברמה הקודמת, הם לא ייגשו למכרז כי מדובר בלהוציא כסף מהכיס. "רמת בית שמש היא רכס הר ויש הרבה הוצאות לא צפויות, ולכן חייבים לאפשר לנו להגיש הצעות גבוהות יותר במכרזים", נאום הקבלנים.

כרגע עוד לא יצא ספר המכרז ולכן אי אפשר לדעת מה יהיה המחיר הסופי לדירה, אבל בסופו של יום זה מה שיקבע את עתידו של המכרז.

תגובה אחת ל: "למרות הכישלון: מכרז חוזר באותם תנאים ברמה ד' בב"ש"

  1. אני לא מצליח להבין למה החכים החרדים שלנו לא פועלים בנידון והרי זה ברור מאליו שאלו היו מאיימים במשבר עד שיורידו את המחירים של הפיתוח והקרקע בסכום כולל של 100000 בודאי הרשות היה מורידה את המחירים וכך היה הציבור החרדי נהנה מ4000 דירות בבית שמש אבל במצב הנוכחי המכרז שוב יכשל בגלל שלא כדאי לאף קבלן להמתודד ולאר מכן להכריז על פשיטת רגל ואם תבדקו אתם יכולים לראות שגם הקבלנים שכן זכו במכרז הקודם היה אך ורק שהיה שם שטחי מסחר וכמה חבל שאין למי לדבר כיון שחלק מהחכים עסוקים ברמי סדן וכו וכו

כתיבת תגובה