לא יופחתו 30% מדמי האבטלה ללומדים הכשרה מקצועית

ביוזמת ח"כ אתי עטיה ולבקשת ח"כ הילה שי וזאן, שר האוצר החליט לבטל את ההפחתה בגובה 30% מדמי האבטלה למובטלים או לשוהים בחל״ת הלומדים בהכשרות המקצועיות • בנוסף, נבחן מתן תמריץ מיוחד למעסיקים שיכשירו עובדים הנמצאים בחל"ת לתחומי פעילות מועדפים בעלי תרומה גבוהה לפריון ולצמיחת המשק

סטודנט לומד | צילום: Pexels.com

במטרה לעודד יציאתם של עובדים או מובטלים להכשרה מקצועית, או הסבה מקצועית ולסייע להם לשוב לשוק התעסוקה ולמסלול של צמיחה, החליט שר האוצר ישראל כ"ץ, בסיכום עם ח"כ אתי עטיה ולבקשת ח"כ הילה שי וזאן, לבטל את ההפחתה בגובה 30% בדמי אבטלה למובטלים או לשוהים בחל"ת המשתתפים בהכשרה מקצועית, וזאת למשך תקופת הקורונה.

בנוסף, החליט השר כ"ץ, בטווח הזמן המיידי, לבחון מתן תמריץ מיוחד למעסיקים שיכשירו עובדים הנמצאים בחל"ת לתחומי פעילות מועדפים בעלי תרומה גבוהה לפריון ולצמיחת המשק. התיקון ישולב היום במסגרת הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי לקורונה (רשת בטחון), שנדונה היום בועדת הכספים .

שר האוצר ישראל כ"ץ: "במסגרת רשת הביטחון הכלכלית להתמודדות עם הקורונה ולצד המרצת המשק, כפי שהבטחתי, אנו לא משאירים אף אחד מאחור. סיכמתי עם ח"כ אתי חוה עטיה כי תבוטל ההפחתה בגובה 30% למובטלים או לשוהים בחל"ת, המשתתפים בהכשרה מקצועית. בנוסף, אני בוחן מתן תמריץ מיוחד למעסיקים שיכשירו עובדים שנמצאים בחל"ת לתחומי פעילות מועדפים שיש להם תרומה גבוהה לפריון ולצמיחת המשק".

ח"כ אתי חוה עטיה: "בשורה טובה ומעודדת למאות אלפי מובטלים שמעתה יוכלו להשתתף בהכשרה מקצועית ולקבל דמי אבטלה מלאים. ההשלמה ל-100% דמי אבטלה מהווה גם תמריץ לעבור הסבה, או הכשרה מקצועית ותעניק למובטלים את הזכות למינימום מחייה בכבוד. תודה לשר האוצר ישראל כ"ץ שאימץ ואישר את היוזמה שהעליתי. השר כ"ץ ביטל את העוול רב השנים, מגלה רגישות חברתית, איכפתיות ומטפל במשבר הכלכלי בצורה מעוררת התפעלות".

ח"כ הילה שי וזאן בירכה אף היא על ההחלטה שהתקבלה: "אני שמחה ששר האוצר נענה לפנייתי וביטל את קיזוז דמי האבטלה למשתתפים בהכשרות מקצועיות. כעת אלו שיבחרו בכך, יוכלו לעשות זאת מבלי כל חשש לפגיעה בדמי האבטלה. שיתוף הפעולה הזה יצר הזדמנות חדשה למען מאות אלפי מובטלים, למען הצלתם של משפחות רבות מקריסה כלכלית ולמען שיקום כלכלת המדינה".

כתיבת תגובה