להיות ראשון בגוגל: האם זה כדאי?

גם מי שמעולם לא קידם ברשת האינטרנטית דבר, יודע שהמטרה הכללית היא להופיע ראשון בסדר תוצאות החיפוש של גוגל, אך לצד הידיעה, עדיין חסרה להרבה אנשים הבנה – מדוע זה כה חשוב ומדוע הדרך למטרה אינה כ"כ רחוקה, אך כן מסועפת ומצריכה לא מעט התמדה והתמחות. גם אתם תוהים למה להושיט את המושכות לחברה שמתמחה בקידום דיגיטלי? עברו על הסיבות הבאות, ניפגש בפסקת הסיכום!

להיות ראשון בגוגל, שווה? | תמונה: pixabay

9 סיבות שוות

רווח כפוללהיות ראשון בגוגל לא רק מבטיח הכנסות שנובעות מסגירת עסקאות דרך האתר, אלא גם מבטיח הכנסות צדדיות, וזאת כי אתרים שמצליחים למשוך גולשים רבים, בין היתר יכולים להרוויח ממכירת שטחי פרסום ואף מעמלות שמגיעות בעקבות מערכת הקונסולידציה (מערכת אוטומטית של פרסומות) שמפעילות יאהו, גוגל ומערכות נוספות.

60% – מחקרים בתחום מצביעים ששלושת תוצאות החיפוש הראשונות זוכות ל60% מסך הלחיצות. מה לגבי המקום הרביעי והמכובד? הוא כבר זוכה רק ל2% הקלקות. שנמשיך עם אחוזים? ובכן 75% מהגולשים אינם עוברים לדף השני, חיפוש אורגני מוביל ב300% לעומת הרשתות החברתיות ו87% מבעלי הניידים החכמים נעזרים במנוע החיפוש לפחות פעם ביום.

אל תחיו באשליות – ידוע שברשת האינטרנטית גולשים מדי שנייה מיליוני אנשים, ועל כן ברור לכל שהחשיפה דרך הרשת עשויה להיות עצומה. עם זאת, אם נחזור על מילותיו של סמואל טיילור קולרידג', נציין כי "יש מים בכל מקום אך אין טיפה לשתות", משמע קיימים אינספור לקוחות פוטנציאליים, אך אין זה אומר שהם יגיעו לאתר שלכם, פשוט כי עמודי תוצאות החיפוש מכילים בין 100 ל 1,000 תוצאות, ואם לא תופיעו בחמש הראשונות, נראה שאתם לא קיימים – שקופים כמים.

בין הצלחה לכישלון – ברגע שנמצאים בראש תוצאות החיפוש של גוגל, פשוט מאוד זוכים לחשיפה משמעותית שבסופו של יום מובילה לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם – לקוחות רציניים שמוכנים לבצע המרה – לסגור עסקה.

תחרות לא הוגנת – לרוב קיימים מספר אתרים בעלי קונספט זהה, כאלו שנלחמים בדיוק על אותו קהל יעד, וכידוע הלקוח יכנס לשלושת הראשונים. האם הם בהכרח הכי טובים בתחומם? לא, אך הם בהכרח משווקים הכי טוב, וזאת כי הם שם! מכאן בין אם הם "מרמים" ומשקיעים בקידום ממומן ובין אם הם משקיעים כראוי בקידום אורגני, העובדה היא שהם השיגו והשאירו אתכם ואת הרווחים שלכם מאחור.

רזומה חיובי – ברגע שאנשים נתקלים באתר שמופיע בראש תוצאות החיפוש, הם ישר מניחים שמדובר בחברה מובילה, גדולה, מקצועית, איכותית, אמינה, זולה וכל תכונה חיובית נוספת שהם יכולים לחשוב עליה, וזאת כי ברור שאם החברה הצליחה לעקוף את שאר החברות המתחרות מבחינת שיווק, הרי שהיא ללא ספק מקצועית – הן בשיווק והן בשאר התחומים.

כאן ועכשיו – בעידן של היום אנשים רגילים לקבל מה שהם רוצים מהר ככול הניתן ועל כן אם הם נדרשים לגלול מטה בעמוד תוצאות החיפוש, הם מראש יסיקו שמדובר בעסק שאינו מקצועי, אינו מעודכן ושהשירות שלו גם כן יהיה איטי ולא יעיל.

השקעה נוחה ומניבה – כידוע, על מנת להיות ראשונים בגוגל ניתן לפעול באופן ממומן (רק קחו בחשבון שהגולש יודע שמדובר במודעה) אך גם ניתן לפעול באופן אורגני. מי שבוחר בקידום אורגני בגוגל יכול להגיע לראש תוצאות החיפוש ואף להישאר בהן לאורך זמן, וזאת לצד הוצאות מתונות. מסקנה? אפשרי להוציא יחסית מעט ולהשיג הרבה.

ביצה ותרנגולת – כאשר נמצאים בראש תוצאות החיפוש בגוגל מזרימים תנועה רבה לאתר, עובדה שגורמת לגוגל לקדם מחדש את האתר (באופן אורגני), ולו כי המערכת מסיקה שאכן מדובר באתר רלוונטי ובעל ערך משמעותי לגולש.

כדאי אך לא בכול תנאי

לבסוף נסכם שאומנם להגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל הינה מטרה מבורכת (וכלכלית), אך יש לחדד שראוי לבחון כיצד מגיעים לפסגה, משמע יש לבחור היטב את בחירת הביטויים שמבקשים לקדם, וזאת בכדי לוודא שההוצאה והפניות יהיו כמה שיותר ממוקדות ושבסופו של יום הן יבצעו את ההמרה הרצויה.

כתיבת תגובה