"להמשיך את 'מחיר למשתכן' עם שיפורים והכוונה תעסוקתית"

"תכנית 'מחיר למשתכן' היא תוכנית עם בסיס טוב, למרות כל המגרעות. ביטול זה לא צעד נכון כי זה לא יביא פיתרון אחר. מה שצריך זה לשפר את התכנית", אמר ח"כ יעקב אשר בכנס יועצי המשכנתאות • עוד טען, כי "על הממשלה לפעול למענקים בפריפריה תוך חיוב הרוכשים לגור בנכס, וכל זאת יחד עם הכוונה של מקומות תעסוקה לזוגות הצעירים"

הח"כים יעקב אשר ואורי מקלב בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות | צילום: באדיבות המצלם

בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות שהתקיים היום באילת שיבח ח"כ יעקב אשר, האיש שעל שמו רשומה הקמת האגף החרדי במשרד השיכון ומי שנושא את נס מצוקת הדיור על בימת הכנסת כל העת, את תכנית 'מחיר למשתכן'.

"זו תכנית עם בסיס טוב, למרות כל המגרעות. ביטול שלה לא יהיה צעד נכון בעיניי, כי בכך לא יבוא פתרון אחר. אמת, צריך לשפר את התכנית, ועל הממשלה לפעול למענקים בפריפריה תוך חיוב הרוכשים לגור בנכס, ואת כל זאת יש לבצע יחד עם הכוונה של מקומות תעסוקה לזוגות הצעירים".

בהתייחס לחוק נתוני האשראי שהחל לפעול וגורם ליועצי המשכנתאות לעמול על תיק מבלי שהמידע יהיה חשוף לפניהם כמו הגופים הפיננסיים – דבר שגורם עגמת נפש רבה ליועצים, אמר ח"כ אשר בכנס: "התחלתי לפעול לתיקון חוק נתוני האשראי, שיאפשר גם ליועצי משכנתאות להיות נגישים למידע כמו גופי נותני האשראי, כאשר לפי החוק הנוכחי רק הבנק יכול לבדוק מידעים מסוימים".

הסיבה לצורך בכך, היא היותם של רבים מצרכני ייעוץ המשכנתאות בעלי הכנסות נמוכות. הזכירו שלעומת הציבור החרדי שהוא יותר נמוך כלכלית, הציבור הכללי מבוסס על רואי חשבון, ארכיטקטים ומנהלי בנק", חידד יעקב אשר.

"זה ממש לא כך. יש הרבה אנשים בפריפריות שחיים על שכר מינימום והם נופלים בין הכיסאות ואין להם נציגים כמו במגזר החרדי שדואגים להם. רק בקדנציה האחרונה הגיע שלמה קרעי (ח"כ צעיר מטעם הליכוד. ח"ב) לדאוג להם"

2 תגובות ל: ""להמשיך את 'מחיר למשתכן' עם שיפורים והכוונה תעסוקתית""

  1. יש זכיות. אין היתרי בניה. הגרלה 501 ראש העין. כבר שנתיים וחודשיים מהזכייה שאין היתרי בניה. עיריית ראש העין מעכבת מתן היתרים, כדי להשיג תקציב מהמדינה.
    עיכוב היתרי בניה על חשבון הזוכים שממתינים כבר שנתיים וחודשיים להיתר…. בניה.
    ובסין? תוך כמה ימים בונים אלפי יחידות דיור.

  2. לסיני

    יש להוציא את סמכויות הבניה מידי הרשיות המקומיות

כתיבת תגובה