לוד: אישור ראשוני לתוכנית להקמת 11,300 יח"ד חדשות

בשנים הקרובות צפויה לוד להוסיף קרוב ל-20,000 יחידות דיור, להכפיל כמעט את אוכלוסייתה ■ התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-1,600 דונם משני עבריו של כביש 200 המתוכנן

הדמית תכנית ניר צבי בהמשך לשכונת גני אביב. צילום: דוברות עיריית לוד

בשבוע שעבר השתתף ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, בדיון לאישור ראשוני של התכנית, בה יוקם רובע מגורים ענק ויוקרתי במערב העיר, להקמת 11,300 יחידות דיור חדשות בתכנית "ניר צבי" בהמשך לשכונת "גני אביב" בלוד, כחלק מהסכם הפיתוח האסטרטגי שעתידה לוד לחתום עם ממשלת ישראל.

העיר לוד נמצאת בפני תפנית אדירה – חתימה על הסכם פיתוח אסטרטגי עם ממשלת ישראל, אשר יבטיח את עתידה של העיר כיעד מגורים מועדף במרכז המדינה, יחזק את העיר, יציע אלפי מקומות עבודה חדשים, ישפר משמעותית את תשתיות התחבורה, ויקדם משמעותית תוכניות להתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות.

בשנים הקרובות עתידה לוד להוסיף קרוב ל-20,000 יחידות דיור, להכפיל כמעט את אוכלוסייתה ולהפוך לאחת הערים הגדולות והמבוקשות בישראל למגורים.

הנדבך הראשון להסכם אשר כבר יוצא לדרך, כפי שפורסם בשבוע שעבר בהרחבה בעיתוני ובמדורי הכלכלה, הוא אישורה של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), להפקיד את התכנית בניר צבי בשטחים שיצורפו ללוד, להקמת 11,300 יחידות דיור חדשות למכירה בשוק החופשי ולמשפרי דיור בלוד.

מדובר כאמור בתוכנית "ניר צבי" הממוקמת במערב העיר, בהמשך לשכונת גני אביב. היא נחשבת לאחת התוכניות הגדולות המקודמות על ידי עיריית לוד בשיתוף עם החברה הממשלתית לדיור והשכרה. התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-1,600 דונם משני עבריו של כביש 200 המתוכנן, וכוללת תמהיל מגורים מגוון וכן מבני ציבור לאוכלוסיית האזור, לצד מבנים העונים על צרכים משלימים של העיר, כיכרות עירוניות ובהן שטחי מסחר תעסוקה ומגורים, שטחים פתוחים והרחבת תחנת הרכבת הקיימת. מיקום הרובע בסמוך לכביש 200 הבין-עירוני ובצמוד לתחנת רכבת גני אביב (המשודרגת כחלק מתוכנית זו).

באזור אף מתוכננים רחובות ומוקדים שיצרו עירוב שימושים (מגורים, מבני ציבור, מסחר ותעסוקה) ויתנו מענה לפעילות האורבנית של הולכי רגל במרחב הציבורי, וכן חיבור למוקדי תחבורה.

השכונה החדשה תתחבר עם שכונת גני אביב אשר גם היא עומדת בפני פיתוח שלב ב' בפרויקטים של בנה ביתך, 72 יח"ד, ובניה רוויה כ-320 יח"ד.

"אין ספק כי המדובר בבשורה לצעירים ולתושבי העיר שמבקשים להישאר בעיר ולשפר דיור" אמר ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, "זהו האתגר שלנו להשאיר בע"ה את הצעירים בלוד ולמשוך אוכלוסייה חילונית ציונית ממרכז הארץ שתבוא ללוד, תראה את העיר כמקום אטרקטיבי למגורים, עיר בצמיחה מחודשת, עם חינוך איכותי, שפע מקורות תעסוקה, תנופת פיתוח ודיור בר השגה. השאיפה שלי היא להחזיר את הזוגות הצעירים שעזבו את לוד לטובת שוהם, מודיעין, ראשון ובאר יעקב, ושבו בנים לגבולם…"

 

3 תגובות ל: "לוד: אישור ראשוני לתוכנית להקמת 11,300 יח"ד חדשות"

  1. זה נשמע פנטסטי, אבל שתי הערות: ראשית, בשביל התכנית הזאת צריך לפנות המון חמולות ערביות על טפן וצאנן – נראה מי יעז לעשות זאת ובכמה זמן. שנית, אם הדירות אמורות להימכר בשוק החופשי אין סיכוי שאדם חרדי אחד יהנה מכל התכנית הזאת.

  2. אני מקווה שלפחות יוסיפו קאנטרי קלאב עם מכון כושר בריכת שחייה סאונות וסקווטש, למה בתל אביב יש קנטרי עירוני מהודר ובלוד רק בונים דירות אבל לא חושבים שצריך גם מתקנים עירוניים כמו קאנטרי קלאב יוקרתי איכותי ומתקני ספורט לבריאות התושבים. גם לנו מגיע.

  3. למרות שזה אתר כלכלי חרדי.אני חושב שצריך ליצור מנגנון שלא יאפשר לחרדים ולערבים לרכוש דירות בשכונה החדשה. והסיבה היא פשוטה ,העיר לוד במעמד סוציאלי נמוך.על מנת לשפר מעמדה צריך למנוע מאוכלוסיות במעמד כלכלי נמוך לרכוש דירות בשכונה החדשה שכן זה יחליש עוד יותר את העיר.ועל כן צריך להגדיר את הדיור למשל רק למי שעשה צבא או שירות לאומי.ויש לכך רמז בדבריו הצודקים של עו"ד יאיר רביבו "למשוך אוכלוסייה חילונית ציונית"

כתיבת תגובה