ליברמן חונך את משרד האוצר: "אני לא מתכוון לעבוד אצלכם"

שר האוצר, אביגדור ליברמן פותח את הכהונה שלו במשרד האוצר בסערה, בשלל הצהרות ומסרים • "מבחינתי אין מושג כזה 'פקידי האוצר' אלא הדרג המקצועי" • מאידך הוא מצהיר: "אני לא מתכוון לעבוד אצלכם, אבל אני כן מתכוון לעבוד אתכם" • יקיים ישיבה שבועית בכל יום שלישי בשעה 7:30 בבוקר

שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: דוברות מ. האוצר

היום (ב') בשעה שמונה בבוקר ערך שר האוצר, אביגדור ליברמן מפגש ראשון עם הנהלת המשרד, ויורה באוויר שורה של הצהרות. האם הן ייושמו או ייכנסו לפנתיאון שבו זכורות הצהרותיו ערב כניסתו למשרד הביטחון שלא ממש התממשו? רק ימים יגידו.

הבוקר אמר ליברמן, כי יש לו היכרות קרובה עם משרד האוצר וכי הוא אינו כה חסר ניסיון כפי שמציירים אותו. "הכרתי היטב את פעילות משרד האוצר ובמיוחד את פעילות אגף התקציבים מאז 1996. לא תמיד הסכמתי עם עמדת המשרד אבל תמיד הערכתי את הידע והיושר המקצועי.

"מבחינתי", אמר ליברמן, "אין כזה מושג פקידי האוצר אלא הדרג המקצועי של האוצר והמשימה הראשונה שלי היא לשקם את המורל, גאוות היחידה ורוח הקרב של הגורמים המקצועיים במשרד. 

"אני יודע שבמשרד האוצר יש הרבה מנכ"לים, כל ראש אגף הוא למעשה מנכ"ל בפני עצמו אבל מבחינתי יש מנכ"ל אחד – מנכ"ל המשרד ושמו רם בלינקוב. 

"המשימה הכי חשובה כרגע היא להעביר את התקציב ולדאוג שיהיה תקציב מאוזן, אחראי וממלכתי". עוד הצהיר: "אני לא מתכוון לעבוד אצלכם, אבל אני כן מתכוון לעבוד איתכם".

"מכיר רק מנכ"ל אחד". אביגדור ליברמן ורם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר | צילום: דוברות מ. האוצר

מתברר כי ליברמן לא מתכוון לעשות חיים קלים לחבריא – לפחות אלה היושבים בראשות האגפים הגדולים: בהמשך ציין שר האוצר כי ישיבות הנהלת המשרד יתקיימו בכל שבוע בימי שלישי בשעה 7:30 (בבוקר) וביקש להקפיד על הזמנים.

במסגרת הפגישה השתתפו שר האוצר, אביגדור ליברמן, השר במשרד האוצר, חמד עמאר, מנכ"ל המשרד, רם בלינקוב, החשב הכללי, יהלי רוטנברג, הממונה על השכר, קובי בר נתן, הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג.

כמו"כ, מ"מ הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס ומנהל רשות המסים, ערן יעקב. כמו"כ נכחה יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, לצד הממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת. 

עוד השתתפו, ראש אגף דוברות והסברה, לילך ויסמן, מ"מ סמנכ"לית בכירה להון האנושי ומינהל, סופי עופר, ראש מטה התשתיות, קובי בליטשטיין, מנהל אגף חירום וביטחון, יוני מור. בנוסף השתתפו במפגש, צוותי השרים.

בהמשך הבוקר התקיימו חילופי שרים במשרד האוצר. שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן והשר היוצא, ישראל כ"ץ, איחלו זה לזה הצלחה בהמשך דרכם.

 

אביגדור ליברמן וישראל כ"ץ בטכס חילופי שרים במשרד האוצר | צילום: דוברות משרד האוצר

 

כתיבת תגובה