ליל שישי ירושלמי: הרכבת הקלה עד השעות הקטנות

הצלחה לפיילוט שירות רכבות הלילה של הרקל"ה בירושלים: במסגרת הפיילוט, מתקיים בימי חמישי שירות לילה עד לשעה 2 לפנות בוקר • בשלושת השבועות הראשונים לפיילוט אלפי נוסעים כבר פקדו את נסיעות הלילה של הרכבת הקלה • הפיילוט הינו חלק מכניסת 'כפיר' כזכיין החדש של הרכבת הקלה בירושלים 

הרכבת הקלה, ירושלים | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

סיימתם את הטשולנט בליל שישי ירושלמי של בינהזמנים ומתחילים לחשוב איך להתנייד עכשיו בעיר, בלי להזדקק למוניות? הנה הפתרון הניסיוני, שיסייע לכם.

המדובר הוא בשירות רכבות הלילה של 'כפיר' – זכיין הרכבת הקלה בירושלים. במסגרת פיילוט שיזם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, החל ב-24 ביוני ויימשך עד ל-28 באוגוסט, מתקיים בימי חמישי שירות לילה ניסיוני של הרכבת הקלה עד לשעה 2 לפנות בוקר, במסגרתו הרכבות פועלות בתדירות של כל 20 דקות לאורך מסלול הקו האדום, בין פסגת זאב להר הרצל וחזור.

בשלושת השבועות הראשונים לפיילוט פקדו אלפי נוסעים את הרכבת הקלה במסגרת נסיעות הלילה בין השעות 00:00-2:00.

כך, ב-24 ביוני השתמשו כ-2,600 נוסעים בשירותי הרכבת הקלה בין השעות 00:00-2:00 לפנות בוקר, בחמישי שלאחר מכן (1.7) באותן השעות נסעו ברכבת הקלה כ-2,800 נוסעים, וביום חמישי האחרון (8.7) למעלה מ-3,000 נוסעים. לאור ההצלחה נבחנת האפשרות להוספת שירות רכבות לילה גם בימים מסוימים במהלך חגי תשרי.

הפיילוט יצא לפועל כחלק מכניסת חברת כפיר כזכיין החדש לרכבת הקלה בירושלים לפני חודשיים וחצי, וכבר ניתן לראות ניצנים של שינוי ושיפור בשירות לנוסעים.

אורן כהן, מנכ"ל כפיר רכבת קלה ירושלים: "הפעלת הרכבת הקלה בידי כפיר הינה אירוע משמעותי בתחבורה בירושלים, שמטרתו להביא בשורה אדירה למאות אלפי תושבי העיר וסביבתה, בנוסף למיליוני האורחים הבאים בשעריה. פיילוט שירות רכבות הלילה הוא סנונית ראשונה של הפעילות שלנו לרווחת תושבי ירושלים.

"כולי תקווה ששיתוף הפעולה הפורה של כפיר עם עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ימשיך לשאת פירות".

כתיבת תגובה