ליצמן התערב וסאגת גני איילון הגיעה לסיומה

משבר טפסי 4 בין רמ"י, היזמים והעירייה בשכונת גני איילון הגיע לסיומו • היזמים חתמו על הליך בוררות עם רמ"י, והפיתוח יושלם לאחר תשלום מוסכם להשלמת פיתוח הפארקים, הכיכרות והטיילת • ברגעים אלה החל ראש העיר לוד בחתימה על טפסי 4 של המתחמים השונים ועד מחר צפויה הסאגה להגיע לסיומה

אחיסמך - גני איילון (בעת הבניה) | צילום: דוברות עיריית לוד

בשעות האחרונות הובאו לחתימה טפסי 4 ואיתם מגיעים אל קיצם שבועות ארוכים של דרמה מורטת עצבים שחלפו על רוכשי דירות בשכונת גני איילון (אחיסמך לשעבר) בלוד.

לפי מידע שהגיע לידי 'ביזנעס', בנושא היו מעורבים נציגי הוועדים וקבוצות הרוכשים, נציגים ועסקנים מקומיים, רבנים מכל קצווי הקשת לצד סגן השר מקלב, שביקשו למצוא פתרון לדרישה פתאומית שצנחה על הדיירים כרעם ביום בהיר, תשלום עלויות פיתוח השכונה לרמ"י. חישוב פשוט העלה כי מדובר בכ-10 אלפים שקלים לכל משפחה. יודגש כי לעירייה לא היה כל חלק בשום שלב בעיכוב קבלת טופס 4.

אישי הציבור פנו לפני כשבוע לשר השיכון יעקב ליצמן, שמיהר לפעול מול רמ"י, ובמפגש משולש שבו נכחו מנכ"ל הרשות עדיאל שמרון ושני נציגים נוספים, הגיעה רמ"י להבנה מהירה עם התושבים.

נציין, כי זהו פרויקט ראשון של בנייה למגזר החרדי שמשתחרר לאכלוס בפעילותו של השר ליצמן. (אגב, בשכונת 'גני איילון' לא מתגוררים כלל חסידי גור; לידיעת מי שצבעו את שר השיכון הנכנס בחטא הסקטוריאליות עוד לפני שביצע ולו פעולה אחת בתפקידו).

נציגי רמ"י, היזמים והעירייה בשכונת גני איילון הגיע לסיכום כי היזמים יחתמו על הליך בוררות עם רמ"י שבמסגרתו יוכרע מה גובה הסכום שעל הדיירים לשלם עבור השלמת הפיתוח לרווחת התושבים בכל הקשור להמשך פיתוח הפארקים, הכיכרות והטיילת בשכונה.

כאמור, בשעות אלו הובא טופס 4 של קבוצת וועד הדיור השביעי לפתחה של העירייה ול'ביזנעס' נודע כי עד מחר תחתום העירייה על טפסי 4 לכלל הקבוצות של הרוכשים בפרויקטים השונים בגני איילון.

תושבים בשכונה הודו לראש העיר ולהנהלת העיריה על מהירות תגובתם – החתימה על טפסי 4 לאחר שהמכתב מרמ"י התקבל אך הבוקר. אחד מהם אמר ל'ביזנעס' כי "זה רק מוכיח עד כמה העירייה יוצאת מגדרה כדי לעזור לנו, ולא בפעם הראשונה. הדבר ייזכר לראש העיר רביבו לדורות". התושבים בירכו גם את השר ליצמן על התערבותו המהירה, ואת סגן השר אורי מקלב שהיה מעורב רבות בניסיון למצוא פתרון לנושא.

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד בחתימה על טפסי 4 לתושבי גני איילון (אחיסמך) | באדיבות המצלם

כתיבת תגובה