למידה קווית מרחוק: הורים – כך תחסכו בעלויות השיחות

למידה מרחוק לכולם: משרד התקשורת מציג מודל שיאפשר למידה מרחוק לתלמידים שמתבססים על שיחות טלפון, וכן שיחות לקווים נוספים שיוגדרו, בעלות מזערית | המשמעות: הורים יחסכו מאות שקלים בחשבון הטלפון, בלי צורך ליצור קשר עם החברות, בלי לשלם דמי מעבר בין חבילות ורטרואקטיבית מה -15/10/23

טלפון ביתי | צילום: shutterstock

בעקבות המצב הביטחוני ובכדי לסייע להורים לתלמידים להימנע מתשלומים גבוהים, שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי החליט היום, 10/11/23, על מודל שיאפשר למידה מרחוק לתלמידים המתבססים על שיחות טלפון (ולא על אינטרנט) בתוספת מזערית לחשבון החודשי למי שיחרוג מחבילות השירות של אותו מנוי.

במסגרת ההחלטה, חברות התקשורת המספקות שירות טלפוניה ניידת ונייחת (למעט בזק הסדר שונה אך די דומה), יוכלו לבחור בין גביית תשלום ממנוייהן המתקשרים לרשימת מספרים מוגדרת מראש עבור למידה מרחוק ומספרים נוספים שיוחלט עליהם, בתעריף של אגורה לדקת שיחה בלבד וזאת ככל ותהיה חריגה מהתכנית הבסיסית של המנוי, לבין אפשרות נוספת והיא לגבות תשלום מזערי זה עבור כל דקה חורגת, ללא הבדל, בתעריף של אגורה אחת ליעדים נייחים ו-5.3 אגורות ליעדים ניידים, שזוהי למעשה העלות דמי הקישוריות לדקה.

כך לדוגמה, על 1,000 דקות חריגה ליעדים של למידה מרחוק או למספרים נוספים שעליהם יוחלט תשולם תוספת של כעשרה שקלים בלבד, כל זאת כאמור ללא כל צורך ליזום פניה לחברת הסלולר או לרכוש חבילה נוספת.

בנוסף, הוחלט כי חברות התקשורת יאפשרו מעבר בין חבילות ללא דמי מעבר.

בהמשך להחלטה, חברת בזק תציע חבילת דקות חדשה בת 3,000 דקות שתאפשר לימוד מרחוק בחיוג ליעדים נייחים בתעריף של 65 ₪ לחודש, במסגרת זו, הדקות החורגות לנייח יעלו כאגורה לדקה לנייח וכ-7.1 אג' לדקה לנייד.

ההחלטה מגיעה בעקבות לקחים שהופקו במשרד התקשורת מתקופת מגפת הקורונה, במסגרתה התקיימו שעות לימודים רבות מרחוק והורים נאלצו לשלם עד מאות שקלים יותר עבור החשבונות של ילדיהם, ולתמרן בין החברות ובין החבילות השונות.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הסביר, כי "כדי לאפשר למידה מרחוק גם באמצעות ועידות קוליות, וכדי לאפשר שימוש בקווים שנעשה בהם שימוש פעיל בתקופת המלחמה, החלטנו בשיתוף פעולה עם השר חיים ביטון ממשרד החינוך וחה"כ אורי מקלב, הסדר שיאפשר גם ללמוד מרחוק וגם להתקשר לקווים נוספים של פנאי, שיעורים, רשויות וכדומה, לעת הזו עת מלחמה. הקווים הנוספים יוגדרו לפי המלצת נציגי הציבור ובשיתוף עם ח"כ מקלב.ההסדר מאוזן וטוב כך שהגביה על דקות חורגות מחבילת הבסיס שיש לכל מנוי תעמוד על אגורה אחת בלבד. נקווה שלא נזדקק לכך בהמשך ושכלל תלמידי ישראל ישובו במהרה לבתי הספר. 'מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם' ".

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה: "למידה בימים אלו מהווה פאזל נוסף בתמונת הניצחון שלנו. לאור מצב הלחימה ומתוך צורך לאפשר שגרה ככל שניתן, המשרד יחד עם משרד החינוך פעלו כדי לאפשר למידה מרחוק  גם באמצעות ועידות קוליות וגם למספרים נוספים הרלוונטיים לעת הזו – וכל זאת ללא צורך בהוצאות מרובות מצד ההורים".

כתיבת תגובה