למרות ההבטחות – שכר המאבטחים לא עלה

למרות ההסכם שנחתם עימם, אין אישור להעלאת שכר המאבטחים בשקל וחצי לשעה – התאחדות התעשיינים: המשמעות למשק היא 8 מיליארד שקלים

שומרים על בתי המשפט ממשיכת יתר של זמן. בית המשפט בירושלים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מדיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, עולה כי חרף הסכם ענפי שנחתם, מאבטחים אינם מקבלים תוספת של שקל וחצי לשעה לשכרם, והוא נותר על 28.5 שקלים לשעה במקום 30 (שכר המינימום במשק עומד כיום על 28.5 שקלים לשעה).

ראש אגף עבודה בהתאחדות התעשיינים, עו"ד מיכל וקסמן-חילי, אמרה בדיון: "לא נוכל להעלות את השכר רק למאבטחים, מכיוון שאנחנו צופים דרישה של מקבלי שכר מינימום נוספים במשק להעלות גם את שכרם שלהם. העלויות למשק של מהלך כולל כזה צפויות להגיע ל-8 מיליארד שקלים".

חברי הכנסת שנכחו בדיון הזדעקו למשמע הדברים. יוזמת ומנהלת הדיון, ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו): "אני לא מאמינה למספר המוגזם הזה ולא מפחדת ממנו. חתמתם על הסכם ועליכם לכבד אותו. אני מתביישת לדון בכך בכלל. אם נידרש, נחייב אתכם בחקיקה".

יוזמת נוספת לדיון, ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני): "כשחתמתם על ההסכם ידעתם את כל זה. הכרעתם כבר והסכמתם. הסברה שדווקא עכשיו, כאשר עלה שכר המינימום לכל המשק, ידרשו כלל העובדים בכלל הענפים העלאה נוספת בשכר, מופרכת".

הממונה הראשי על יחסי עבודה, שלמה יצחקי, ביקש להבהיר כי שר העבודה והרווחה אינו מתנגד להעלאת השכר, אולם ציין כי שכר המינימום במשק עומד כיום על כמחצית מהשכר הממוצע במשק, ובמשרד העבודה והרווחה שוקלים רעיונות חלופיים להעלאת השכר, כגון קיצור שבוע העבודה למאבטחים. ח"כ פלוסקוב בתגובה: "מה עשיתם בזה? תצטרכו לגייס עובדים נוספים".

מנכ"ל הארגון הארצי של חברות האבטחה בישראל, פנחס שיף: "באיזו זכות מתערבת התאחדות התעשיינים בהסכם החתום? מעניין שאין להתאחדות טענות לגבי העלאת שכר בענפים אחרים. רק השבוע חטף מאבטח סכין בלב, ומדי שבוע אנחנו שומעים על מאבטחי בתי חולים שמותקפים. 80 אלף המאבטחים ניצבים בחזית המרחב הציבורי. אז אני צריך לריב בשביל לתת להם 30 שקל לשעה? זו חוצפה ושערורייה".

ח"כ פלוסקוב סיכמה את הדיון ואמרה: "אין שום פתרון אחר מלבד קיום ההסכם ככתבו וכלשונו. מה יחשוב הציבור לגבי הסכמים חתומים שאינם מכובדים? על משרד העבודה והרווחה לעדכן את הוועדה ואותי בהקדם על ההתקדמות בנושא".

כתיבת תגובה