למרות ההפגנות: הברקזיט אושר פה אחד

מנהיגי האיחוד האירופי אישרו פה אחד את הסכם הברקזיט שינתק את בריטניה מכלכלת אירופה • "עד להשלמת התהליך יארך זמן רב", הרגיעו באנגליה את המוחים

לונדון, בירת אנגליה | צילום: Samot, שאטרסטוק

פה אחד אישרו היום (א) מנהיגי האיחוד האירופי שהתכנסו למפגש פסגה בבריסל, את הסכם הברקזיט, שתביא לניתוקה של בריטניה מהאיחוד האירופי. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי שעמדה מאחורי הדרישה להעברת הברקזיט באופן אקטיבי, בירכה על ההחלטה. האישור היה צפוי, ולבריטניה תידרש עבודת-פנים רבה לאישור הפרלמנט הבריטי למהלך.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בהצהרת חברות האיחוד האירופי נכתב כי האיחוד ישאף לשמור על שיתוף פעולה קרוב עם בריטניה, אך לכל ברור כי אנגליה תאבד את כל הזכויות שהוקנו לה בחברותה באיחוד האירופי.

עתה, צפויה מיי להעמיד את תכנית הברקזיט לאישור הפרלמנט הבריטי והאתגר העומד לפניה יהיה סבוך – אך לא חסר סיכוי. גורמי ממשל בבריטניה מעריכים כי גם אם לא תגייס ראש הממשלה את הרוב להעברת תכנית הברקזיט בפרלמנט הבריטי לא נשקפת סכנה להמשך כהונתה.

לעת עתה, מונה שר הבריאות לשעבר סטיבן ברקלי – ומי שתמך במשאל העם בעזיבת האיחוד האירופי – לשר לענייני הברקזיט. ברקלי ימלא את מקומו של השר דומיניק ראב, שהודיע בשבוע שעבר על התפטרותו. שר הבריאות לשעבר ימונה על השגת הרוב בפרלמנט למהלך, למרות הקושי שבאתגר.

תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה ניצבת עתה מול קבוצת מוחים המביעים מורת רוח וביקורת רבה על הסכם הברקזיט, מכל קצוות הקשת הפוליטית – כולל מתוך מפלגתה.

כתיבת תגובה