למרות הקשיים: אל על בהודעה מפתיעה

דווקא בצל מציאות מורכבת זו של פוסט קורונה דיווחה אמש החברה כי במהלך של החלפת מניות היא תתמזג עם חברת ארקיע | באל על צפויים להפסיק בקרוב את הטיסות בשבת שהופעלו עד כה על ידי 'סאן דור' הצפויה להיסגר בקרוב, לצד ביטול קווים רבים שלא היו רווחיים עוד לפני הקורונה, לצד כאלו שלא התאוששו מהמשבר כמו הטיסות למדריד ולוונציה | העובדים זועמים: "אם לא נגיע להבנות, כל האפשרויות עומדות על הפרק"

מטוסי אל על | צילום: משה שי, פלאש 90

משבר הקורונה שהפך להיות משבר כלכלי נרחב ממשיך ומכה גלים, ובעוד בעלי העסקים השונים מתאמצים להתאושש מתקופה זו, בענף התעופה העניינים מורכבים ויגעים אף יותר, כאשר בתקופה בה על מנת לטוס נאלצים הלקוחות לשלל בדיקות והתוויות בריאותיות, ישנם רבים המוותרים על התענוג גם במקרה הצורך. מציאות זו העמידה את חברת אל על בקשיים עצומים.

מיד לאחר פרוץ המשבר, בעקבות מצבה הכלכלי של החברה היא נרכשה על ידי משפחת רוזנברג החרדית, ולמרות הכספים הרבים שהוזרמו לחברה על ידי הבעלים ועל ידי המדינה, היא לא מצליחה להתאושש. באופן מפתיע דווקא בצל מציאות מורכבת זו דיווחה אתמול החברה כי במהלך של החלפת מניות (בהיעדר מזומנים) היא תתמזג עם חברת ארקיע.

יצוין, כי לא רק אל על סובלת מקשיים בעקבות משבר הקורונה. בעוד היא התייעלה לפי דרישת משרד האוצר כתנאי לסיוע, ופיטרה כ-2,000 מתוך כ-6,200 עובדי החברה, ולצד צמצום צי המטוסים שהחברה מ-45 ל-29. גם בארקיע פוטרו כ-50% מסך העובדים לצד צמצום שכרם של אלו שנותרו עד ל-40%.

את ההיגיון של המהלך דווקא בתקופה זו הסביר מקור בענף התעופה שאמר ל'דה מרקר': "ארקיע עושים הרבה דברים שאל על לא מציעה, ואסטרטגית היא רוצה להיכנס לתחומים הללו, זה חלק מהתוכנית העסקית שלה וההסתכלות קדימה".

עם זאת, לא מדובר במהלך שיצא לפועל באופן מיידי, בהודעתה של החברה נאמר "לתאריך דוח זה, לא נחתם בין הצדדים מזכר הבנות ו/או הסכם מחייב והמו"מ נמצא בתחילתו. אין כל וודאות כי העסקה הפוטנציאלית תתגבש וכי ייחתם הסכם מחייב בין הצדדים, וככל שייחתם הסכם מחייב, אין כל וודאות שיתקבלו כל האישורים הנדרשים על-פי דין להשלמת העסקה הפוטנציאלית".

בתוך כך דווח ב'ישראל היום' כי באל על צפויים להפסיק בקרוב את הטיסות בשבת שהופעלו עד כה על ידי 'סאן דור' הצפויה להיסגר בקרוב, הסגירה של פעילות זו תוביל לצמצום עבודתם של עובדי אל על, במקביל דווח כי הבעלים מתכנן את שינוי הטיסות של החברה רק ליעדים רווחיים, החלטה זו תגרום לביטול קווים רבים שלא היו רווחיים עוד לפני הקורונה, לצד כאלו שלא התאוששו מהמשבר כמו הטיסות למדריד ולוונציה.

לאור מהלכים אלו זו בוועד עובדי אל על זעמו אתמול על התנהלות בעלי החברה והשינויים המסתמנים בפעילות "הבעלים החדשים לא מבינים אותנו, אין סיבה להמשיך ולנהל שיחות. אם לא נגיע להבנות, כל האפשרויות עומדות על הפרק", צוטטו העובדים.

כתיבת תגובה