לקראת עומס החגים בנתב"ג: הבידוק יתקצר משמעותית

ערב עומסי החגים ובסיכום חודשי העומס יולי-אוגוסט: ברש"ת מקצרים זמנים בבידוק ובעמדות הצ'ק אין | אוגוסט שובר את שיא כל הזמנים בנתב"ג עם למעלה מ-2.8 מיליון נוסעים | אך הזמן הממוצע לנוסע בבידוק, מהכניסה לטרמינל ועד הדיוטי, עומד על 34 דקות בממוצע בלבד | ערב החגים, בנתב"ג נערכים להיקפי הפעילות החריגים באמצעות תגבור מערך העובדים והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לקיצור זמני הבידוק וההמתנה

מטוס ממריא מנתב"ג | צילום: פלאש 90

החודש, צפוי להישבר שיא כל הזמנים בתנועת הנוסעים החודשית בנתב"ג. בכל אחד מימי אוגוסט יעברו בשדה התעופה, בממוצע, כ-100 אלף נוסעים ובסך הכל צפויים לעבור בנתב"ג במהלך החודש כולו – למעלה מ-2.8 מיליון נוסעים. גידול של כ-24% לעומת אוגוסט בשנה הקודמת.

במקביל, הזמן הממוצע של כל הליך הבידוק הביטחוני והרישום לטיסה ירד בחודש זה לכ-34 דקות בלבד, כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה. עוד עולה מהנתונים כי מספר הטיסות הממוצע בנתב"ג בחודש אוגוסט עומד על כ-600 טיסות ביום.

מהנתונים מתברר כי במהלך חודשי הקיץ, מיולי ועד סוף אוגוסט, יעברו בנתב"ג למעלה מ-5.3 מיליון נוסעים, ומתחילת השנה למעלה מ-15 מיליון נוסעים. בסך הכל צפויים לעבור השנה בנתב"ג כ-25 מיליון נוסעים. הגידול המרשים מגיע לאחר שנות הקורונה, עשור להסכמי השמיים הפתוחים ושלוש שנים להסכמי אברהם.

לקראת השיאים הצפויים בנתב"ג בשבוע האחרון של החופש הגדול, וכן לקראת תקופת החגים, ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לבצע צ'ק אין מהבית במידת האפשר, לבדוק היטב מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה ולהגיע לנתב"ג שלוש שעות לפני הטיסה. ברש"ת ממליצים להגיע לנתב"ג בתחבורה ציבורית, תוך מתן עדיפות לרכבת ישראל.

ככלל, נתב"ג התאושש במהירות ממשבר התעופה העולמי, ביחס לשדות תעופה מקבילים בעולם. יתרה מכך, על מנת לאפשר לציבור מגוון גדול יותר של יעדים, רש"ת אישרה את ביקושי הטיסות של חברות התעופה. מה שהוסיף לגידול בפעילות השדה ובכמות הטסים.

רשות שדות התעופה נערכה מבעוד מועד לגידול בהיקף הנוסעים תוך מתן דגש על חודשי הקיץ. רש"ת הגדילה את מערך העובדים בנתב"ג, החלה להפעיל קיוסקים לביצוע צ'ק אין מהיר ומשלוח מזוודות עצמאי, הוסיפה אמצעי בידוק אלקטרוניים מהירים לקיצור התורים ומסלולים מיוחדים לבעלי כבודת יד בלבד והרחיבה את מערך השאטלים להסעת נוסעים בין הטרמינלים לחניונים.

למרות הזינוק הגדול במספר הנוסעים, משך הזמן שלוקח לנוסע לעבור את הליכי הרישום לטיסה התקצר. מבדיקת זמני השירות בנתב"ג עולה כי הזמן הממוצע של כל הליך הרישום לטיסה בחודשים יולי ואוגוסט עמד על כ-34 דקות בלבד. המדידה כוללת את הליך הבידוק הביטחוני, הליך הרישום לטיסה (צ'ק אין), מסירת המזוודות, הליך בידוק כבודת היד והליך בקרת הדרכונים. נוסעים שביצעו את הליך הרישום לטיסה מהבית והגיעו לשדה עם טרולי בלבד, קיצרו ההליך כולו ל-17 דקות בלבד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "שוב אנו רואים את שיאי הביקוש בנתב"ג נשברים, ושוב מדברים על מספרים חסרי תקדים של ישראלים שנוסעים לנפוש בחו"ל, עם חברים, משפחה או לבד. משרד התחבורה פועל בעקביות להגברת התחרות בענף, להכנסת חברות תעופה חדשות ולפתיחת יעדים חדשים לנוסע הישראלי. הנתונים מלמדים שללא ספק התחרות עובדת ומצליחה להוריד את מחירי הטיסה ולהגביר את תנועת הנוסעים. משרד התחבורה, יחד עם רשות שדות התעופה, נערך להיקפי הפעילות החריגים באמצעות תגבור מערך העובדים והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לקיצור זמני הבידוק וההמתנה."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "כמו בכל העולם, שיאי הביקוש לחופשות מתרכזים בחודשיים צפופים ביותר ויוצרים עומס בנמל התעופה הבינלאומי שלנו, נתב"ג. בהנחיית השרה רגב, אנו פועלים בכל הדרכים כדי להקל על מיליוני הנוסעים ולקצר ככל האפשר את זמן המעבר בנתב"ג, בלי להתפשר על רמה גבוהה של בידוק ביטחוני. במאמץ משותף עם רש"ת הצלחנו לקצר את התהליך, מרגע הכניסה לאולם הנוסעים ועד ליציאה אל הדיוטי פרי, לממוצע של 34 דקות בלבד, ולנוסעים עם כבודת יד בלבד –17 דקות. זהו נתון מרשים בכל קנה מידה בינלאומי, ואנו ממשיכים לשפר ולייעל, לרווחת כלל היוצאים לחו"ל והמבקרים בארץ."

כתיבת תגובה