לראשונה ב'אל-על' סימולטור מתקדם לאימוני טייסים בישראל

חברת התעופה הישראלית חנכה סימולאטור מתקדם המדמה טיסה בבואינג 737 שיאפשר לטייסיה להתאמן ולשמור על כשירות מבצעית בישראל. בכניסה לסימולאטור החדש נקבעה מזוזה מהודרת

הסימולאטור החדש של אל על. צילום: סיון פרג' | יח"צ

"אחת ההחלטות ההיסטוריות של אל-על", כך הגדיר מנכ"ל 'אל-על' את ההחלטה לרכוש סימולאטור מתקדם להכשרת והדרכת טייסים. עם חנוכתו של הסימולאטור החדש מצטרפת חברת התעופה הישראלית "לשורה הראשונה של חברות תעופה בעולם בתחום ההדרכה", כהגדרת דוד מימון, מנכ"ל החברה.

אל על חנכה השבוע את הסימולאטור החדש במתחם החברה באור יהודה הסמוכה לנמל התעופה. בקביעת המזוזה בכניסה כובדו יושב ראש מועצת המנהלים עמיקם כהן, המנכ"ל דוד מימון ורב החברה הרב יוחנן חיות.

זהו סימולאטור ראשון מסוגו בארץ שישמש לאימון והדרכת טייסי אל על שנאלצו לבצע עד עתה את אימוניהם בחו"ל. הסימולאטור מדמה תא טייס אמיתי של מטוס מדגם בואינג 737, כל הדימוי של התנועה והטיסה הוא כשל טיסה אמיתית וכולל נוף חיצוני, מכשירים ושמע של מנועים ורעשי רקע.

כל המפסקים ומערכות הטיסה והמחשבים עובדים ומגיבים כמו במטוס. הסימולאטור מדמה את כל נמלי התעופה בעולם המשמשים את טייסי החברה, ובהם: לונדון, פריס, רומא, ברלין, אמסטרדם ועוד רבים אחרים. הסימולאטור מדמה את מסלולי ההמראה והנחיתה, את מסלולי ההסעה והמבנים, את נתיבי הניווט של הגישה והיציאה מהשדות כולל כל עזרי הניווט והתאורה הקרקעיים.

אל על 1

במעמד חנוכתו אמר מימון כי לאחר שנים ארוכות במהלכן עשתה החברה שימוש בסימולאטורים בחו"ל, היא מצטרפת אל השורה הראשונה של חברות התעופה בעולם ומפעילה סימולאטור שיחסוך משאבים רבים וזמן יקר של אימונים שנעשו עד כה רק בחו"ל.

קברניט דודי בן שחר, מנהל הדרכת צוות אוויר בחברה, ציין כי הסימולאטור החדש, הוא פרויקט הדגל של הדרכת הטייסים באל על. "בתוך פחות משנה, לאחר שעבר בדיקות קבלה ורישוי, עומד הסימולאטור  מוכן לאימון והדרכת טייסים וטכנאים".

קברניט דורון קרני, ראש אגף מבצעי אוויר אמר, כי הסימולאטור מכניס את אל-על ל"חוג הסילון" של חברות התעופה. "אנו עומדים בפתחה של תקופה בה נוכל לשפר ולייעל את תהליכי ההדרכה של צוותי האוויר והקרקע, כמו גם לשמור על כשירותם. זהו ציון דרך חשוב מאוד במסלול חיינו המקצועיים".

הסימולאטור מיועד לדמות לטייסים הפעלה שגרתית, טיסת מכשירים, מצבי חרום, תקלות, טיסה בתנאי מזג אוויר קשים וראות נמוכה, אימון ותרגול שדות מיוחדים ושדות חדשים ועוד.

הסימולאטור כולל עמדת מדריך מתקדמת, באמצעותה בוחר מדריך הטיסה את המצבים השונים על צג מגע גדול, כולל שליטה במתארי האימון, שדות תעופה, מזגי אוויר, תקלות, מיקום המטוס והצבתו במקומות ותנאי טיסה המוגדרים לאימון.

אל על 2

כתיבת תגובה