לראשונה בעולם: סטודנטים ילמדו איך להשקיע בסטארט-אפים

האוניברסיטה העברית פותחת תכנית אקדמית המלמדת באופן סדור את תחום ההשקעה בחברות הזנק. הסטודנטים מקבלים כלים מעשיים כיצד להשקיע, ולאחר מכן, מתרגלים השקעה אמיתית בחברת סטארט-אפ

האוניברסיטה העברית, ירושלים. צילום: הדר פרוש | פלאש 90

כבר שנים שישראל מוכרת בעולם כאומת הסטארט-אפ וקרקע פורייה ליזמות ולחדשנות טכנולוגית. מדובר בתחום המעורר עניין הולך וגובר בארץ ובעולם. המונח 'סטארט-אפ' הפך שגור בפיהם של צעירים, אנשי עסקים ויזמים, שמחפשים את הרעיון הבא ש"יכבוש את השוק".

כיום, הידע על פיו משקיעים מחליטים האם וכיצד להשקיע בסטארט-אפים, אינו נלמד בצורה מסודרת באף מוסד אקדמי. הידע מועבר כ"תורה שבעל-פה", מפה לאוזן, ואינו נלמד כמשנה סדורה. בזמן שבכל בית ספר למנהל עסקים ניתן ללמוד כיצד להשקיע בנדל"ן או באגרות חוב, תחום ההשקעות בסטארט-אפ נותר ללא מענה אקדמי.

ד"ר שי הראל מהאוניברסיטה העברית, החוקר את התחום של מימון יזמות (Entrepreneurial Finance), זיהה את הצורך בלימודים אקדמיים בנושא. ואכן, לראשונה בעולם, נפתחה ביוזמתו תכנית תואר שני למנהלים: Executive MBA+, המעניקה ידע אקדמי מקיף בכל תחומי הליבה של מנהל עסקים. בנוסף ללימודי הליבה, התכנית מלמדת תכנים אקדמיים ולצידם, תכנים מקצועיים בתחום ההשקעות בסטארט-אפים.

הסטודנטים בתכנית מקבלים כלים מעשיים כיצד להשקיע, ולאחר מכן מתרגלים בשיתוף עם אנשי תעשיית ההון סיכון השקעה אמיתית בחברת סטארט-אפ. באופן זה, הם רוכשים את המיומנויות הנדרשות לתהליכי הבחירה בהשקעה ובניהול חברות סטארט-אפ. בתכנית מלמדים מרצים מהארץ ומאוניברסיטאות מובילות בעולם כמו NYU, London Business School, MIT ועוד. כאמור, התכנית מייצרת שיתוף פעולה ייחודי עם קרנות ההון סיכון. הקרנות מקצות לסטודנטים סכום כסף להשקעה בסדר גודל שנע בין חצי מיליון לעשרה מיליון דולר!

"זו הדרך האופטימלית ללמוד את התחום ולצאת לשוק", אומר ד"ר הראל. "מחד הסטודנטים מקבלים גם את הידע האקדמי וגם את ההתנסות המקצועית, ומאידך, הם נחשפים ומכירים את תעשיית ההון סיכון. שילוב ייחודי זה, מקל עליהם להשתלב בתעשייה עם סיום לימודיהם". הראל מספר כי המחזור הראשון של התכנית שנערך כפיילוט, כבר הניב "שני סטודנטים מהמחזור הראשון, שהשתלבו מיד עם סיום לימודיהם בקרנות הון סיכון".

הראל מאמין כי "ככל שיוכשרו יותר אנשים לעסוק בתחום, הפוטנציאל העסקי של הסטארט-אפים הישראליים יגדל. זהו אינטרס לאומי. כיום לא מספיק רק רעיון מבריק, צריך גם לדעת להוביל את הסטארט-אפ בחכמה ובמקצועיות, לדעת לאתר משקיעים ולהתנהל נכון מולם ומול היזמים. כל אלו יגדילו את סיכויי ההצלחה של אותן חברות הזנק".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%9B%D7%9D-%D7%A1%D7%98%D7%90%D7%A8%D7%98-%D7%90%D7%A4-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A5-%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%93-%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F/

כתיבת תגובה