מאות חרדים בערב משולב כלכלה ופוליטיקה

האירוע מבית היוצר של בנק פאגי נערך סביב שולחנות ערוכים כיד המלך, עם הרצאות שבהם הועלו הסוגיות הבוערות ביותר במגזר החרדי ובכלל.

מר ינון שווקה. צילום- שלומי כהן

מאות גברים חרדים השתתפו אתמול (ד) במלון קראון פלאזה בירושלים, באירוע מושקע למגזר החרדי,

בערב הייחודי השתתפו מומחים רבים ומרצים מהשורה הראשונה והעלו נושאים מגוונים העומדים על סדר היום הציבורי ברמת המאקרו והמיקרו תחת הכותרת 'קצב החיים ואקטואליה' ברשימת הנושאים בלטו מגוון תחומים במישור הפיננסי והפוליטי כאחד.

בשורת הנאומים בלטו הגאון רבי משה חיים לאו שליט"א. היועץ הכלכלי הבכיר צבי סילבר, הפרשן הפוליטי עמית סגל שהעלה בזווית פוליטית מרתקת את נושא הבחירות שבפתח.

צילום : שלומי כהן
עמית סגל

ראש מערך 'פאגי' וסמנכ"ל הבנק הבינלאומי, מר ינון שויקה הציג מגמות בתחום הכלכלה והתעסוקה, בינהן חלוקה מגדרית בשיעור התעסוקה במגזר החרדי:  50% מהגברים החרדים מתפרנסים למול 75% בקרב הנשים החרדיות, הוא הציג גם חלוקה לתחומי תעסוקה בקרב גברים עובדים: 40% שכירים בעבודה תורנית 36% שכירים בעבודה לא תורנית 24% עצמאים, מהנתונים עולה כי ככל שהגיל עולה גוברת היציאה לשוק העבודה.

מר ינון שויקה הרחיב על המגמות השונות בכלכלה המקומית והעולמית. שוויקה הוסיף, נראה שמשהו השתנה בציבור החרדי במהלך השנים האחרונות. המגמה מעידה כי רמת החיים במגזר החרדי עולה בהתמדה. ישנם יותר מעבירי משכורות גבוהות, רמת הצריכה גדלה משמעותית 'פאגי' מודד ומנטר את המגמות המשתנות בשוק. רגיש לניואנסים השונים במגזר החרדי ומבצע כל העת סקרים ומחקרים בנושא. חברות רבות נוטות להתייחס לחברה החרדית כקבוצה אחידה, אולם 'פאגי' מכיר בכל פלח אוכלוסייה כיחידה עצמאית הזוכה ליחס אישי, פאגי זיהה קבוצת צעירים המתעניינת בעולמות תוכן ייחודיים ופעל לספק מענה גם בתחום זה בדמות ערב העוסק בנושאים שעל סדר היום.

הערב התקיים בהנחיתו המיוחדת של ידידיה מאיר, כשעל המוזיקה מנצחים להקת השילצים.

מאות המשתתפים, שיצאו עם שק מלא תוכן בנושאים מגוונים העומדים על סדר היום הציבורי, הודו שהערב היה חוויתי במיוחד ועל מנת להתקיים בעולם העסקים יש לעודד ערבים ואירועים מסוג זה.

עד כה צעירים חרדים שחפשו אירועי תוכן היו מקפצים בין קומזינג בין הזמנים לחמי געש, פאגי הביאו לראשונה עולם תוכן חדש: ערב ייחודי משולב כלכלה, פוליטיקה, בשילוב זווית הלכתית וליווי מוזיקאלי ברמה גבוהה מאוד, מתוך תפישת עולם כי גם החרדים נמצאים בכלכלה.

 

 

 

 

כתיבת תגובה