מאיצים את ענף הבנייה: עובדים מהרש"פ יוכשרו במימון מיוחד

מסדירים את העבודה: הממשלה והתאחדות הקבלנים יקימו מרכז מיון והכשרה לעובדי בנייה פלסטינים | השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג׳ ונשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו סיכמו על הקמת והפעלת מרכז תעסוקה במימון משותף שבו יבוצעו בחינות ומיון מקצועי לעובדים פלסטינים והכשרתם בתחום הבטיחות בעבודה

עובדי בניין פלסטינים | צילום אילוסטרציה: גילי יערי, פלאש 90

לאחר שנים של דחיות הגיעה התאחדות הקבלנים בוני הארץ להסכמה עם הממשלה על שינוי דרמטי בהליך הליך כניסתם לעבודה של עובדי בנייה פלסטינים בענף הבנייה והתשתיות בישראל. כך הוסכם בפגישה בין השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' שמשרדו יוביל את הפרויקט ונשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו.

מדובר ביוזמה של ההתאחדות שהוביל בשנים האחרונות מול המדינה סמנכ"ל כוח אדם וכלכלה בהתאחדות, יצחק גורביץ, לאחר שיחות והתייעצויות של הגורמים המקצועיים בממשלה עם נציגי ההתאחדות וגורמים מקשת רחבה של תחומים, הגיעו השר לשיתוף פעולה אזורי ונשיא התאחדות הקבלנים להסכמה על הקמת מרכז צמוד גבול שבו יבוצעו מיונים מקצועיים של עובדי הבנייה והתשתיות הפלסטינים לפני כניסתם לעבודה בישראל, לצד הכשרת בטיחות בעבודה לכל אחד מהם. הממשלה כזכור אף הגדילה משמעותית את מכסת העובדים המאושרת לעבודה בבנייה ותשתיות מהרשות הפלסטינית בשנה שעברה, ל-80 אלף עובדים במקום 65 אלף קודם לכן.

תקצוב הפרויקט יבוצע במשותף, על ידי המדינה והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל שבבעלות ההתאחדות וההסתדרות הכללית. בנוסף, יוקם במסגרת הפרויקט מרכז ליווי ומיצוי זכויות לעובדים. בכוונת ההתאחדות לפעול בהמשך כדי לייצר שיח מול הרשות הפלסטינית, במטרה לקדם את ההכשרה המקצועית לעובדי בנייה ותשתיות גם בשטחי הרשות.

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' אמר בפגישה: "הכלים שעליהם סיכמנו יאפשרו להבטיח כניסת עובדים מקצועיים ומיומנים לישראל, ולנצל במלואה את מכסת העובדים הפלסטינים שאושרה בממשלה. זו סנונית ראשונה למה שצפוי להיות שיתוף פעולה ארוך עם התאחדות הקבלנים".

".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר: "המרכז שיוקם יאפשר לנו להבטיח שהעובדים שיכנסו לעבודה בישראל הוכשרו כראוי ולא פחות חשוב, נבטיח שהם יהיו מוכנים לעבודה בטוחה ובכך נייצר עוד נדבך במערכת שלנו למניעת תאונות עבודה בענף הבנייה והתשתיות במסגרת פעילות מטה הבטיחות הענפי שהקמנו בקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בשיתוף עם ההסתדרות. מיון העובדים יאפשר את הגדלת מאגר שמות העובדים הפלסטינאים ואת הזמינות שלהם לעבודה בישראל. המטרה היא שקבלנים יוכלו להזמין עובדים לעבודה והם יכלו לקבל אישור ולהגיע לאתרי הבנייה תוך 24 שעות מהגשת ההצעה".

כתיבת תגובה