מבנה נדל"ן גייסה כ-1.2 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח

מבנה נדל"ן: ביקושים של כ-2 מיליארד שקל בשלב המוסדי של הנפקת אג"ח | מתוכם גייסה החברה כ-1.2 מיליארד שקל | דוד פורר, בעל המניות הגדול בחברה, רכש בשבוע שעבר מניות של החברה ב-135 מיליון שקל והגדיל את אחזקותיו ל- 20.6% ממניות החברה

מרכז לוגיסטי של חברת מבנה נדל''ן בקרית גת (הדמיה: מבנה נדל''ן). בתמונה הקטנה: עוזי לוי (צילום: עופר חן)

קבוצת מבנה נדל"ן: החברה השלימה אמש בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב, בדרך של הרחבת שתי סדרות אג"ח (סדרה כ' וסדרה כה'). במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה, זכתה החברה לביקושים גבוהים במיוחד של כ-1.9 מיליארד שקל, ובחרה לגייס מתוך סכום זה כ-1.2 מיליארד שקל – היקף הגבוה משמעותית מתוכניתה המקורית של החברה לגייס עד 700 מיליון שקל.

אגרות החוב מסדרות כ' ו-כה' הינן סדרות המדורגות בדירוג ilAA  עם אופק יציב על ידי חברת הדירוג מעלות S&P, צמודות מדד ובמח"מ ארוך בטווח של 4.3 ו-6.7 שנים, בהתאמה, וללא בטוחות.

אג"ח סדרה כ' – במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושי  יתר בסך של כ-836 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-437 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, נקבע מחיר מינימאלי המשקף תשואה שנתית צמודה של כ-2.73% במח"מ של 4.3 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש דצמבר 2029, בדירוג ilAA על ידי מעלות וללא בטוחות. התשואה האמורה משקפת מרווח של כ-1.63% מעל האג"ח הממשלתית הרלבנטית.

אג"ח סדרה כה' – במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושי  יתר בסך של כ-1.02 מיליארד שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-785 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, נקבע מחיר מינימאלי המשקף תשואה שנתית צמודה של כ-3.1% במח"מ ארוך של 6.7 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של אגרות החוב יהיה בחודש ספטמבר 2033, בדירוג ilAA על ידי מעלות וללא בטוחות. התשואה האמורה משקפת מרווח של כ-1.95% מעל האג"ח הממשלתית הרלבנטית.

טל פורר, יו"ר קבוצת מבנה: "אנו מודים לציבור המשקיעים על היענותו הגבוהה בהנפקה המוצלחת. הביקושים הגבוהים מעידים על הבעת האמון של שוק ההון בחברה, בנכסיה ובחוסנה הפיננסי. כספי ההנפקה יאפשרו להאריך את המח"מ המשוקלל של החוב, וכן לתמוך בפעילות העסקית השוטפת של החברה, בדגש על קידום ופיתוח של פעילות הייזום לטווח הבינוני, הכוללת הקמת 7 פרויקטים, שצפויים לתרום לחברה תוספת NOI שנתי באכלוס מלא של כ-200 מיליון שקל, ובכך קבוצת מבנה צפויה לחצות את הרף של NOI שנתי של למעלה מ-1 מיליארד שקל".

את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס חתמים, לצד קונסורציום החתמים הכולל את אי.בי.אי חיתום, ברק קפיטל חיתום, האנטר קפיטל חיתום ואומני קפיטל.

בשבוע שעבר, סיכמה קבוצת מבנה נדל"ן את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023 עם עלייה דו-ספרתית ב-NOI מנכסים זהים בישראל וב-FFO מנכסים מניבים, וכן העלתה את התחזיות לשנת 2023. ה-NOI מנכסים זהים בישראל עלה ברבעון בכ-14% לכ-182 מיליון שקל, ה-FFO מנכסים מניבים עלה ברבעון בכ-24% לכ-150 מיליון שקל, הרווח הנקי ברבעון עלה בחדות בכ-160% לכ-171 מיליון שקל, וכן ההון העצמי לסוף הרבעון עלה לכ-8.11 מיליארד שקל.

בתוך כך, הודיעה החברה על העלאת תחזית ה-FFO מנכסים מניבים לשנת 2023 לטווח של 560-580 מיליון שקל, חלף תחזית קודמת בטווח של 550-570 מיליון שקל.

כמו כן, בשבוע שעבר דוד פורר, בעל המניות הגדול בחברה, רכש מניות של החברה ב-135 מיליון שקל ובכך הגדיל את אחזקותיו ל 20.6% ממניות החברה.

לאחרונה אישר דירקטוריון החברה את מינויו של מר עוזי לוי לתפקיד המנכ"ל. לוי, שמכהן בתפקידו האחרון כמנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן, נבחר על ידי ועדת איתור שהוקמה על ידי הדירקטוריון, וזאת, בין היתר, נוכח ניסיונו הרב, לרבות כהונתו בשורה ארוכה של תפקידים בתחום הנדל"ן בישראל ובמשרות ציבוריות בכירות, כישוריו, תכונותיו והתאמתו לתפקיד. לוי ייכנס לתפקיד בתחילת החודש הבא.

כתיבת תגובה