מבני תעשייה רשמה ברבעון השלישי גידול של 29% בהון העצמי

החברה מימשה מתחילת השנה נכסים רבים ורשמה רווח של יותר משלושים מיליון שקל על שוויים בספרים. מתחילת השנה רשמה החברה רווח נקי של כ-195 מיליון שקל לעומת 56 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד

דודו זבידה, מנכ"ל מבני תעשייה. צילום: יח"צ

חברת 'מבני תעשיה' מקבוצת 'מבנה' פרסמה הבוקר (ג) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. מהדוחות עולה כי מתחילת השנה רשמה החברה גידול של כ-29% בהון העצמי שלה שצמח לכ-1.75 מיליארד שקל. היא אף הצליחה לצמצם את חובותיה בכ-11% במהלך התקופה הזו. הרווח הנקי שרשמה החברה מתחילת השנה הסתכם בכ-195 מיליון שקל, זאת לעומת 56 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

מבני תעשייה מימשה מספר נכסים במהלך השנה, מה שאפשר לה לרשום רווח מצטבר של יותר משלושים מיליון שקל (על שווי הנכסים) מעבר למה שהיה רשום בספריה. הכנסותיה של החברה מנכסים מניבים הסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-137 מיליון שקלים, מהם כ-106 מיליון בישראל. ירידה קטנה אל מול הרבעון השלישי של 2015. בחברה מסבירים כי הירידה בהכנסות בחו"ל, נובעת בעיקר מירידה בתפוסות בקנדה, ממכירת נכסים בגרמניה וצרפת ומירידה נטו בשערי החליפין של המטבעות השונים.

דודו זבידה מנכ"ל קבוצת מבנה, אמר עם פרסום הדוחות כי "החברה ממשיכה ביישום האסטרטגיה לחיזוק וגידול תזרים המזומנים ושיפור ביחסי כיסוי החוב. כחלק מאסטרטגיה זו, המיושמת בעקביות ניתן לראות שיפור ביחסים הפיננסים ובפרמטרים התפעוליים. אנו ממשיכים בתהליך מימוש נכסים שאינם בליבת העסקים: בשיעור תפוסה נמוך או במיקומים בהם לחברה אין יתרון. סך המימושים שביצענו מתחילת השנה מצטבר לכ-284 מיליון שקל, וזאת תוך מאמץ למימוש מושכל מעל לשווי בספרים. מדובר בקצב מואץ אף ביחס לתכנית המימושים שקבעה לעצמה החברה בתחילת הדרך".

זבידה אמר עוד כי "החברה פועלת להשבחת הנכסים הקיימים ופיתוחם, ואף ערוכה להרחבת תיק הנכסים באמצעות התנעת פרויקטים יזמיים כדוגמת פרויקט אור יהודה, חיפה, פתח תקווה והרצלייה, שיחלו להניב פירות בשנים הבאות".

כתיבת תגובה