מגדל: מהפסד של כ-334 מיליון שקל לרווח של כ-274 מיליון

שורת הרווח של חברת הביטוח הוותיקה ניצלה הודות לעליות בשוק ההון ועליית עקום הריבית חסרת הסיכון. החברה רשמה הכנסות מרווחי הון בסך של כשני מיליארד שקל. בתחום הביטוחי התוצאות היו פחות מעודדות

שלמה אליהו'. צילום: יוסי זינדל | פלאש 90

חברת הביטוח 'מגדל' פרסמה הבוקר (ה) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. מהדוחות עולה כי החברה הצליחה לעבור מהפסד לרווח בעקבות עליות בשוק ההון. הרווח ברבעון השלישי של השנה עמד על 274 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-334 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

בדברי ההסבר לדו"ח נכתב בין היתר כי לצד העליות בשוק ההון שהשפיעו הן על התשואות ללקוחות, ובמילא גם על דמי הניהול, עקום הריבית חסרת הסיכון שעלה אפשר לחברה לצמצם את ההון שהיא נאלצת לרתק לעתודה.

מאידך, ברבעון השלישי של השנה המשיכה מגדל לאבד לקוחות פנסיוניים לחברות מתחרות, תופעה שהחלה כבר בשנה הקודמת. גם תיק הגמל של מגדל המשיך לדמם, ואפילו בתחום הביטוח נרשמה הרעה כמעט בכל התחומים, החל מביטוחי רכב וכלה בתאונות אישיות ובביטוח הסיעודי.

העליות בשוק ההון תרמו למגדל, כך לפי הדוחות, כשני מיליארד שקלים ברבעון השלישי של השנה. אגב, ברבעון המקביל ב-2015, רשמה החברה הפסד של סכום דומה. אפשר לומר כי בתחום הפיננסי הצליחה החברה להגיע להישגים נאים בעקבות התנאים הטובים בשוק, ואילו בתחום הביטוחי נרשמה ירידה ברווחים.

כתיבת תגובה