מגיעה לדובאי: אקופיה בהסכם ראשון באיחוד האמירויות

אקופיה חתמה על חוזה עם ענקית אנרגיה גלובלית הפועלת באזור לאספקת מערכות רובוטיות למתקני עקיבה (T4) באתר סולארי באמירויות • החוזה הוא במודל של ליסינג לתקופה של 25 שנה • השוק באיחוד האמירויות מאופיין בפוטנציאל אדיר, רק באיחוד האמירויות החשמל הסולארי מהווה 58% מנתח השוק של פרויקטים סולאריים באזור MENA כולו

אחד הרובוטים של אקופיה |צילום: אקופיה

אקופיה סיינטיפיק (ת״א: אקפה) העוסקת, בפיתוח, מכירה ותחזוקה של פתרונות רובוטיים מתקדמים לניקוי מתקנים סולאריים תשתיתיים הודיעה היום כי תפרוס את הפתרון הרובוטי שפיתחה במתקן סולארי בדובאי, ההתקנה צפויה להתבצע במהלך 2021. היקף העסקה עומד על 3.6 מגה והכנסות מצטברות של כ-400 אלף דולר, מודל ההיקשרות אל מול הלקוח הינו מודל של ליסינג ל-25 שנה, המעיד על האמון הרב שיש ללקוח באקופיה ובמוצריה.

החיבור בין אקופיה לבין החברה הפעילה בדובאי נוצר באמצעות שגרירות ישראל בניו דלהי ולשכת המסחר ישראל הודו (IFIICC), והינו סנונית ראשונה לשיתופי פעולה כלכליים טרילטראליים שנפתחו לכלכלת ישראל באמצעות הסכמי אברהם.

הרובוט של אקופיה מדגם-T4 שיותקן על גבי הפאנלים בשדה, מיועד לניקוי לוחות סולאריים במתקנים עוקבים מסוג Single Axis Trackers (SAT).

רובוט ה-T4 מנקה את שורת הלוחות הסולאריים באמצעות שימוש במיקרו-פייבר ויצירת זרמי אוויר מבוקרים בכדי לדחוף את חלקיקי האבק החוצה מהלוחות הסולאריים. פעולת הניווט של הרובוט מתבצעת באמצעות שימוש בחיישנים ורכיבים טכנולוגיים נוספים, המאפשרים לרובוט לזהות את גבולות הלוחות הסולאריים, תוך תזוזה בין מרווחי הלוחות וניווט בצורה אופטימאלית ויעילה, ובכך הופך את ניקוי הלוחות לאוטונומי לחלוטין ולא מצריך כוח עבודה או מפעילים.

אקופיה סיינטיפיק (TASE:ECPA), מובילה עולמית ברובוטיקה למתקנים סולאריים גדולים, הוקמה בשנת 2013 על-ידי היזמים ערן ומשה מלר, החברה החלה להיסחר בבורסת תל אביב בנובמבר 2020 וגייסה סכום של 82.5 מיליון דולר.

אקופיה עוסקת, בפיתוח, מכירה ותחזוקה של מערכות רובוטיות לניקוי מתקנים סולאריים תשתיתיים הממוקמים באזורים צחיחים. בנוסף, החברה הינה בעלת קניין רוחני משמעותי עם למעלה מ-50 פטנטים מאושרים בכיסוי עולמי.
מערך הרובוטים של אקופיה מנקה כ-10,000,000 פאנלים סולאריים מדי לילה ללא מים ובצורה אוטומטית לחלוטין. יתרה מזאת, החברה הציגה ב-6 השנים האחרונות קצב גידול שנתי ממוצע בחתימה על הסכמים של מעל 285%, והיא אחת החברות הצומחות ביותר במשק הישראלי.

לדברי ז׳אן סממה, מנכ״ל אקופיה, ״אקופיה חוברת לאחת משחקניות האנרגיה הגדולות בעולם בהסכם חדש באמירויות וממשיכה להרחיב את פעילותה למדינות חדשות עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. החיבור בין החברות, שנוצר באמצעות שגרירות ישראל בניו דלהי ולשכת המסחר ישראל הודו (IFIICC), נותן ביטוי למובילות השוק של אקופיה ומחדד כי השילוב של הניסיון הרב שצברה החברה והאמינות המוכחת של מוצריה לאורך זמן ממצבים אותה כבחירה הטבעית לניקוי רובוטי של לוחות סולאריים בשדות של ספקיות האנרגיה המובילות.

"האיתנות הפיננסית של החברה כמו גם הניסיון בתחזוקת שדות ענק הינם תנאי הכרחי לעבודה מול גופי האנרגיה המובילים בעולם, ואנו ממשיכים וקושרים היקשרויות ארוכות טווח עם החברות הגדולות בתחום האנרגיה המתחדשת, בהמשך לשורת הלקוחות ושיתופי הפעולה הקיימים כדוגמת EDF, Engie,SoftBank, AES, Fortum, Azure Power ואחרות.

"מדובר בהסכם ראשון עם ענקית האנרגיה, באתר קטן יחסית בהיקף של 3.6 מגהוואט שצפוי להניב לחברה כ-400 אלף דולר לאורך תקופת ההסכם, ומהווה הוכחת יכולת טכנולוגית ללקוח כמו גם לשחקניות אנרגיה אחרות הפעילות באיזור. תחת הסכם זה, הרובוטים של אקופיה ימכרו במודל ליסינג בו מפעילת האתר משלמת מדי שנה עבור האחזקה והתפעול של הרובוטים באתר, במשך 25 שנה.

"אין זה יד המקרה שלאחר בחינה של מספר פתרונות רובוטים, בחר הלקוח בפתרון של אקופיה המשלב טכנולוגיה מתקדמת, אמינות מוכחת, פלטפורמת AI מתקדמת המאפשרת ניתור מלא של פעולות הניקוי מרחוק ומתן מענה מיידי ואפקטיבי במקרה של סופות חול, המתרחשות באופן תדיר באזור.

"לכבוד המאורע נשאו דברים אנשי מפתח מדובאי, מהודו ומישראל ובירכו את אקופיה ואת נשיא ההתאחדות הבינלאומית של לשכות מסחר הודו-ישראל, מר מרזי סודהווטרוואלה. בין המברכים: הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, נשיא מדינת ישראל; מר פאייבן קאפור, שגריר הודו באמירויות; דוקטור אחמד אבדול ראחמן אלבאנה, שגריר האמירויות בהודו; מר רון מלכה, שגריר ישראל בהודו; מר סאנג׳יב קומאר סיגלה, שגריר הודו בישראל; מר יונתן מילר, שגריר מיוחד של ישראל בתחום האנרגיה במשרד החוץ.״

כתיבת תגובה