מד"א חיונית להצלת חיי אדם בישראל

הדברים נאמרו ע"י ח"כ הרב יואב בן צור במסגרת ביקורו במוקד הארצי המשולב של מד"א בקרית אונו וקיבל סקירה מקיפה על הארגון ופעילותו המשמעותית

מדא- חכ בן צור בביקור בממלמ מדא

במסגרת הביקור שיבח ח"כ בן צור במיוחד את שיתוף הפעולה עם ארגוני ההצלה החרדיים הפועלים מקצועית בשיתוף מד"א ואת מגוון הפעילויות של מד"א למתנדבים החרדיים  * מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אין בעולם וגם במדינת ישראל ארגון אחד שהמדינה והאזרחים מצפים ממנו לעמוד בכ"כ הרבה אתגרים ומשימות של מתן עזרה וסיוע והמדינה לא מתקצבת אותו"

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ הרב יואב בן צור, חבר ועדת חוץ וביטחון ביקר במוקד הלאומי המשולב של מד"א בקרית אונו. במהלך ביקורו קיבל סקירה נרחבת מפי מנכ"ל מד"א אלי בין על מגוון פעילויות הארגון, בהם שירותי הדם של מד"א, והסבר על מבנה בנק הדם החדש והממוגן שעתיד להיבנות ברמלה. כמו כן קיבל סקירה על מערך המתנדבים הארצי של מד"א ועל שיתוף הפעולה ההדוק עם ארגוני ההצלה החרדיים הפועלים בשיתוף מד"א. במהלך הסיור נחשף חבר הכנסת לפעילות המבצעית של הארגון, הכוללת למעלה מ-1,000 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, כ-500 אופנועים, אופניים חשמליים, שני מסוקים, למעלה מ-16,000 מתנדבים, וכ-21,000 'נאמני חיים'.

ח"כ הרב בן צור קיבל הסבר על מוקד החירום של מד"א – מוקד 101, במהלכו התרשם רבות מכמות הפניות בהן מטפלים אנשי מד"א 24 שעות ביממה: בכל 15 שניות מתקבל שיחת חירום במד"א כאשר כל שיחה נענית בתוך פחות מ-4 שניות, בכל 38 שניות מוזנק אמבולנס, ובסך הכול למעלה מ-2 מיליון שיחות חירום בשנה.

בפני ח"כ בן צור הוצגה הפעילות המקיפה של מד"א במגזר החרדי ובשיתוף הפעולה המיוחד עם ארגוני ההצלה הפועלים בשיתוף מד"א. הוא שיבח את הפעילות ועל היותה של מד"א קשובה להנחיות הרבנים בפן ההלכתי, וציין לשבח את מגוון הפעילויות של מד"א למען הכוננים החרדיים.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ הרב יואב בן צור: "נפלה בחלקי הזכות לפגוש היום את מנכ"ל מד"א, אלי בין וצוות הפיקוד הבכיר ולהתרשם מן העשייה הברוכה של הארגון למען הצלת חיי אדם, מדובר בשילוב מנצח בין כח אדם איכותי לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות. אין ספק כי מד"א הוא ארגון איכותי ומוביל המהווה עוגן להצלת חיי אדם בישראל, ויודע להתנהל במציאות המשתנה לצד כל האיומים המאפיינים את המזרח התיכון. על מדינת ישראל לפעול להצלחתו ולשגשוגו של הארגון, למען חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל. אני מתפלל שיהיה לכם את כוחות הנפש להמשיך לעשות את עבודת הקודש שאתם עוסקים בה ונפעל למען הצלחתכם מכנסת ישראל". עוד הוסיף ח"כ בן צור: "אפעל במלוא המאמצים למען תקצוב הארגון, אינני רואה איך מדינת ישראל מצילה חיי אדם בשעת חירום ללא מד"א"

מנכ"ל מד"א, אלי בין: " אני מבקש להודות בשם הארגון כולו לח"כ הרב בן צור, על הזמן שהקדשת בעבורנו כדי ללמוד, להתרשם ולהכיר את הארגון ואת הצרכים שלו. הארגון כולו מגויס להצלת חיים בגבולות המדינה ומחוצה לה 24 שעות ביממה. אנחנו ערים לכך שזו גם הציפייה של המדינה מאיתנו, אבל מצד שני אני מבקש להדגיש בפניך שאין בעולם ארגון כמו מד"א שהמדינה והאזרחים מצפים ממנו לעמוד בכ"כ הרבה אתגרים ומשימות של מתן עזרה וסיוע והמדינה לא מתקצבת אותו, זהו אבסורד ולא נכון ובסופו של יום יכול לפגוע ביכולות הארגון להיות מוכן למצבי קיצון."

כתיבת תגובה