מדד חדש מושק בבורסה: ת"א-דואליות

מדד חדש מושק בבורסה לניירות ערך בתל אביב: ת"א-דואליות • מדד הכולל מניות דואליות יחדד את יתרונה של הבורסה כמוקד משיכה לחברות ישראליות הרשומות למסחר בחו"ל וטרם נרשמו למסחר בת"א

רכישת מניות. אילוסטרציה | צילום: Who is Danny, שאטרסטוק

הבורסה לניירות ערך בתל אביב מבשרת על השקת מדד חדש – ת"א-דואליות. כידוע, מזה יותר משני עשורים משקיעה הבורסה מאמצים רבים למשוך אליה חברות ישראליות שבחרו להנפיק בחו"ל לרשום את מניותיהן גם בבורסה בתל אביב. החברות הדואליות נהנות מהקלות רגולטוריות, הן בחובות הרישום למסחר והן בדיווח על אירועי חברה ובנוסף, גובש עבורן 'מסלול מהיר' לכניסה למדדי הבורסה (שהורחב רק בשלב מאוחר יותר גם לחברות שביצעו IPO).

רוב המניות הדואליות נסחרות בניו יורק והמסחר במקביל בישראל מרחיב את ימי המסחר בהן ל-6 ימים בשבוע ומותח את שעות המסחר בהן מ-9:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה (22:00 בלילה בשעון חורף ישראל) בימים שני עד חמישי.

שווי השוק של המניות הדואליות הנכללות במאגר תמר (תכולת המניות הראויות לכניסה למדדים) מתקרב לכ-280 מיליארד שקל, כשמעל 80% מוחזק בידי הציבור. מתוך 44 המניות הדואליות בעלות הזיקה לישראל הנכללות במאגר תמר – 26 מניות נכללות במדד ת"א-125, כאשר 12 מהן נכללות במדד ת"א-35 ו- 11 מניות הנכללות במדד ת"א-SME60. אי לכך מעריכים בבורסה כי המדד בחדש יאפשר גיוון רחב וייחודי של המניות הנכללות בו.

בנוסף, מדד הכולל מניות דואליות יחדד את יתרונה של הבורסה כמוקד משיכה לחברות ישראליות הרשומות למסחר בחו"ל וטרם נרשמו למסחר בת"א. כמו כן, מאפייני הסחירות הגבוהים של החברות הדואליות הינם אטרקטיביים עבור המשקיעים שהנזילות עבורם היא משמעותית. יש לציין, כי המסחר בבורסה בתל אביב מהווה כ- 32% מסך המסחר בת"א ובחו"ל. המניות הדואליות חשופות הן למשקיעים ישראלים והן למשקיעים הזרים והכיסוי האנליטי שלהן רחב יותר גם לאור המאפיינים שלהן כחברות בינלאומיות הפועלות בשווקים נוספים בעולם.

התפלגות המדד החדש

בעקבות יתרונות אלו ולאחר חשיבה מעמיקה, החליטה הבורסה על השקת מדד ת"א-דואליות בו ייכללו המניות הדואליות הנכללות במאגר תמר. תקרת משקל במדד – 5% למניה. בהתאם לסימולציה שנערכה ב-18/3/2021 נקבעו מאפייני המדד: מספר המניות במדד יעמוד על 44. שווי שוק הוא כ-270 מיליארד שקל ואילו שווי החזקות ציבור הוא כ-219 מיליארד שקל.

בנוסף, בדומה למדד ת"א גלובל-בלוטק, הענפים הדומיננטיים במדד הם טכנולוגיה וביומד, המהווים יחד כ-85% ממשקלו. התפלגות הרכב המדד יהיה כך: 12 מניות הנכללות בת"א-35; 14 מניות הנכללות בת"א-90; 11 מניות הנכללות בת"א SME60 ו-7 מניות הנכללות בת"א-צמיחה.

מועד ההשקה של המדד החדש ת"א-דואליות יהיה ב-6 ביוני, 2021 (במועד עדכון הפרמטרים של חודש יוני).

כתיבת תגובה