מדד חדש נולד, והפעם מדד אטרקטיבי למשקיע הסולידי

הבורסה תשיק בעוד פחות מחודש מדד אג"ח חדש שיכלול את חמישים סדרות האג"ח הגדולות ביותר שהונפקו בישראל. מדובר במדד בעל פיזור גבוה שהסדרות הכלולות בו הן בעלות דירוג גבוה. חגיגה למשקיעים הסולידיים

הבורסה בתל-אביב. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

דירקטוריון הבורסה אישר ביום חמישי האחרון השקת מדד חדש שייקרא 'תל בונד שקלי-50' וייכללו בו יכללו חמישים סדרות האג"ח הגדולות ביותר שהונפקו על-ידי חברות ישראליות או חברות זרות בעלות זיקה לישראל שנכללות במדד תל בונד-שקלי.

בדיקה שערכה הבורסה עם פעילים בשוק ההון העלתה כי קיים ביקוש למדד תל-בונד פרימיום המבוסס על סדרות אג"ח שקליות גדולות שנסחרות בבורסה. במדד החדש ייכללו סדרות אג"ח בדירוג גבוה. דהיינו מ-A מינוס ועד טריפל איי (AAA).

המדד החדש יהיה בעל פיזור רחב כאשר תקרת המשקל לסדרת אג"ח בודדת תעמוד על שלושה אחוזים וחלקו של כל מנפיק לא יעלה על שלוש סדרות אג"ח. זאת אומרות שתקרת המשקל המקסימאלית למנפיק תעמוד על תשעה אחוזים.

בבורסה אומרים כי מדד זה צפוי להיות מדד בנצ'מרק לתיק השקעות סולידי והוא רלוונטי במיוחד למשקיעים סולידיים המעוניינים במדד עמוק ומפוזר, וכן למשקיעים מוסדיים המעוניינים במדד אג"ח שקליות של סדרות גדולות בעלות סחירות גבוהה.

בנוסף, מעריכים בבורסה כי המדד צפוי לזכות לביקושים מצד משקיעים המעוניינים להשקיע במדד תל בונד-שקלי ללא אג"ח זרות. משקלן של האג"ח הזרות במדד תל בונד-שקלי הקיים עומד על כ-20% ונמצא במגמת עלייה. מדד שקלי שיורכב מאג"ח ישראליות בלבד יאפשר למשקיעים לקבוע הקצאה של אג"ח מקומיות שאינה משתנה בהתאם לשינויים במשקל האג"ח הזרות במדד.

בבורסה מסתמכים על כך שהמוצרים העוקבים אחרי מדדי הבנ'צמרק המובילים: תל בונד שקלי, תל בונד-20 ותל בונד-60, זוכים לביקושים גבוהים בקרב המשקיעים. תל בונד-שקלי הוא המדד הפופולארי ביותר מבין מדדי התל-בונד עם היקף השקעות של כתשעה מיליארד שקל. היקף ההשקעות על מדד תל בונד-20 הוא כ-8.5 מיליארד, והיקף ההשקעות על מדד תל בונד-60 חצה את השבעה מיליארד.

סימולציה שערכה הבורסה בתחילת החודש העמידה את שווי השוק של המדד החדש על כ-51.3 מיליארד שקל. המדד כולל שלושים ושמונה מנפיקים ומשקל המנפיק הגדול ביותר – בנק מזרחי – הוא תשעה אחוזים. התשואה הפנימית המשוקללת ברוטו של המדד היא 2.23% והמח"מ המשוקלל עומד על ארבע וחצי שנים.

המדד החדש יושק בעוד קצת פחות מחודש ביום ראשון כ"ח מנחם-אב והמועד הקובע לקביעת סדרות האג"ח שייכללו במדד יהיה תום המסחר ביום חמישי י"ח מנחם-אב.

כתיבת תגובה