מדוע זינק שלד החברה של ענבל אור ב–108% בתוך חודש?

למרות פשיטת הרגל המהדהדת שווי החברה הוכפל ל-21.4 מיליון שקל. יום השיא יום ה' שעבר 27 באפריל, שבו נעשו עשרות עסקות – שווי המניה זינק בכ-22% • כל הפרטים

אילוסטרציה.Sergey Nivens | שאטרסטוק

קבוצת משקיעים חדשה משתלטת בימים אלו על חברת אור סיטי הבורסאית, שהייתה בשליטת היזמת פושטת הרגל ענבל אור. הקבוצה רכשה בשבוע שעבר, בשתי עסקות, 30% מהחברה ב-510 אלף שקל. המשקיעים רכשו ממנחם זילברמן, בעל השליטה עד עתה, 16% מהחברה ב-275 אלף שקל. כן רכשו מיו"ר אור סיטי (התפטר לאחר המכירה) יצחק שרם, 14% נוספים מהמניות, ב-235 אלף שקל, כך על פי הפרסום של אלעזר לוין ב'מחקלה ראשונה'.

קבוצת המשקיעים גם רכשה במשך החודש חבילות קטנות של מניות ממשקיעים בבורסה. כתוצאה מכך זינק שווי המניה תוך חודש ב-108%, מ-43 ל-89 אגורות למניה. שווי החברה הוכפל ל-21.4 מיליון שקל. יום השיא יום ה' שעבר 27 באפריל, שבו נעשו עשרות עסקות – שווי המניה זינק בכ-22%.

על פי הדיווח אור סיטי אינה פעילה. המשקיעים, שיחשפו בקרוב, רוכשים חברה שהיא "שלד בורסאי", כדי ליצוק לתוכה פעילות בתחומם הנראים להם. לחברה יתרות הפסד, שבתנאים מסוימים אפשר יהיה לקזז אותן, לצורך מס, כנגד רווחים בעתיד.

ענבל אור רכשה את השליטה בחברה לפני כשנתיים. היא ביקשה לרכז בה פעילות לרכישת נכסים מניבים, להבדיל מעסקי דירות שהשאירה בחברותיה הפרטיות. עם נפילתה של אור, לפני יותר משנה, פסקה הפעילות בחברה הבורסאית, והיא רשומה כחברה לשימור. לאחר מכן רכשו זילברמן, שרם ואקרמן את השליטה בחברה, אך לא קידמו את פעילותה באופן מהותי.

כתיבת תגובה