מדוע נופף עוה"ד החרדי בעיתון היומי מול חברי הוותמ"ל?

גזילת קריית גת בתקופת בחירות – עוול לדורות | היום התכנסה הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה (הוותמ"ל) לשמוע את ההתנגדויות שהוגשו בעניין גזילת שכונת שפיר בקרית גת מערב מהציבור החרדי | לוועדה הוגשו מאות (!) הסתייגויות, מעשרות כיוונים שונים, רובם ביוזמתו של ר' בנצי ראקוב, חרדי בעל תואר לתכנון ערים, שדואג לציבור החרדי | נשמעו גם ההתנגדויות של ח"כי יהדות התורה | ומה היו דבריו של עו"ד נתן רוזנבלט? 'ביזנעס' עם התמלול המלא

עו''ד נתן רוזנבלט מופיע בפני חברי הוותמ''ל

בדברים שנשאתי לפני הוותמ"ל שהתכנסה היום לדיון אודות שינוי תכניות הבנייה בקרית גת מערב (שפיר) כדי שאלה לא ייועדו למגזר החרדי, אמרתי כך:

התכנית הזו היא שגיאה מכל כיוון שמסתכלים עליה: ברמה הערכית, הפרקטית, והמשפטית.

ברמה הערכית, ניקח לדוגמא את עיתון "יתד נאמן" מהיום בבוקר (13/9/22) לא פחות מתשעה עשר מאורסים כן ירבו, רק עיתון יומי אחד מתוך שישה סקטורים שונים, רק יום אחד מתוך 365. כמה זוגות מאורסים יש לנו בשנה? אלפים רבים! איפה נשכן אותם?

סיפור אישי: לפני כשמונה שנים, בשלהי שיווק שכונת כרמי גת, שהיא בעצם עיר עם למעלה מעשרת אלפים דירות במימון ממשלתי, הייתי אז  אצל ראש העיר דהרי, שאלתי אותו מה חלקו של הציבור החרדי בשכונה?

מה הוא ענה לי? "בשבילכם אני שומר את שפיר", תוך שהוא ממשיך לתאר עד כמה היא תותאם מראש לציבור החרדי.

כלומר, כבר פעם אחת גזלו מאיתנו את קורת הגג על סמך המקום הזה, והיום אומרים לנו: לכו לכסיף, כאשר כל אחד מבין שעד שכסיף תוכשר ייקח שנים רבות, ואז יעשו לנו אותו דבר: יגידו לנו לכו לאילת…

זה מה שעשו לנו בחריש, בכרמי גת ובעוד מקומות נוספים, ועכשיו בשפיר. אנא, אל תגזלו את כבשת הרש.

ברמה הפרקטית, גם יש טעם לתת לחרדים מקום מתאים למגורים, אחרת זה מתפרץ במקומות אחרים, וחבל.

בדרך לכאן התקשרו אליי מערוץ ראשי במדינה, שבו יפרסמו מחר תחקיר עומק על עבירות הבנייה בעיר מודיעין עילית. אמרתי להם: מה אתם רוצים? תלכו לוועדות התכנון שלא נתנו לנו להתרחב ולחיות. הם אשמים, לא אנחנו.

ברמה המשפטית, אני רוצה לדבר על הפיל הגדול שנמצא כאן בחדר. כולנו יודעים שהתכנית החדשה הגיעה בגלל שהגיעה ממשלה חדשה, וכולנו יודעים שבעוד חודשיים יש בחירות, ובכל מקרה תהיה מששלה חדשה כנראה, לכאן או לכאן. לבוא עכשיו לפני הבחירות ולקבוע עובדות בשטח, זה נוגד כל נורמה משפטית בסיסית.

אני כרגע באמצע עתירה לבג"ץ, כנגד חלוקת הדירות במחיר למשתכן. מגיע משרד השיכון ואומרים "מעשה עשוי". כלומר, בהתחלה כשעתרתי, אמרו: נסיים את ההגרלה ואז נתייחס, וברגע שההגרלה הסתיימה אמרו זהו מעשה עשוי.

אני מבקש לצטט את דבריה של נשיאת ביהמ"ש העליון, מרים נאור, בהתייחס לניהול המדינה בתקופת בחירות (בג"ץ 15/1004 התנועה למשילות ודמוקרטיה נ' השר לבטחון פנים), בצטטה את האמור בפרשת לנדשטיין:

"…בהקשר זה, די אף במראית פני הדברים, העלולה להעלות חשד או ספק לפגם בהליך המינוי, כדי להצדיק בדרך כלל הימנעות ממנו בתקופה של "בין השמשות" השלטוני, נוכח הפגיעה העלולה להיגרם בכך לאמון הציבור, גם אם, לגופו, לא דבק בהליך פסול מהותי…".

 

אין ספק כי החלטה שתתקבל בידי הוועדה הנכבדה, בתקופת בחירות, בנושא כה רגיש ושנוי במחלוקת, היא הרבה יותר מאשר אותו "מראית פני הדברים" שתואר בידי ביהמ"ש.

אי לכך ולאור האמור מתבקשת הוועדה לדחות את הבקשה לגזילת כבשת הרש מהציבור החרדי, ולחילופין, להודיע כי לא תחליט עד להקמת ממשלה חדשה.

אני בכל אופן מתחייב, כי כל החלטה שתתקבל כנגד הציבור החרדי, נעתור כנגדה בכל דרך משפטית על מנת לעכב אותה.

 

מתוך דברים שנִשאו היום בפני חברי הוותמ"ל 

תגובה אחת ל: "מדוע נופף עוה"ד החרדי בעיתון היומי מול חברי הוותמ"ל?"

  1. תודה

כתיבת תגובה