מדלן מייצאת את הטכנולוגיה לניו יורק, גייסה 11 מליון דולר להשקעה

אביגדור וילנץ וצביקה לימון הובילו השקעה של 11 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ Localize מקבוצת מדלן שהשיקה לאחרונה בניו-יורק מנוע תובנות מבוסס טכנולוגית AI יחיד מסוגו המנתח אלפי מאגרי מידע בזמן אמת ומפיק תובנות המאפשרות לכל אחד ואחת לקבל החלטה מושכלת בקשר לבית אותו הם שוקלים לרכוש או לשכור

צילום מסך שממחיש את הטכנולוגיה מאתר www.localize.city.

חברת הסטארט-אפ Localize מתל-אביב וניו-יורק, המתמחה בתמיכה בהחלטות על עסקאות נדל"ן באמצעות אינטליגנציה מלאכותית, השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף 8 מיליון דולר לפיתוח ושיווק אתר מבוסס טכנולוגית AI וחושף מה תהיה חווית המגורים בכל כתובת בניו יורק. בכוונת Localize להשיק את מנוע התובנות בשבועות הקרובים גם בישראל.

את סבב הגיוס הובילו אביגדור וילנץ, מבכירי תעשיית השבבים העולמית, שרשום על אחד האקזיטים הגדולים אי פעם בישראל – מכירת חברת גלילאו למארוול תמורת 2.7 מיליארד דולר, ושייסד גם את אנאפורנה לאבס שנמכרה לאמאזון, וצביקה לימון, אשר השקיע בחברות אינטרנט מצליחות ביניהן טבולה, בה הוא משמש יו"ר הדירקטוריון, וממייסדי קרן ההון סיכון מגמה, מובילת ההשקעה ב-waze. בין המשקיעים הנוספים שהשתתפו בסיבוב, נועם גוטסמן,  מייסדה של קרן ההון גידור GLG שנמכרה לקבוצת MAN תמורת 1.6 מיליארד דולר, שמנהל את עסקיו חובקי העולם מניו יורק, וליפ בו, הנשיא והמנכ"ל של חברת השבבים Cadence (בעלת שווי שוק 11 מיליארד דולר) ויו"ר קרן ההון סיכון Walden, שנבחר ב-2017 למנהל המקושר ביותר בתעשיית ההיי-טק, לפי חברת המחקר Relationship Science. אביגדור וילנץ וצביקה לימון המלווים את Localize מהקמתה, הובילו לפני כשנתיים גם את גיוס הסיד של  Localizeשהסתכם ב- 3 מיליון דולר.

Localize, חברה בת של מדלן, הוקמה בשנת 2016 על ידי שחקני מפתח מצוותי העובדים המקימים של החברות Taboola ו-Trusteer (שנמכרה ל-IBM תמורת 700 מיליון דולר) ובראשם אסף רובין (שותף מייסד ומנכ"ל) שהוביל את פיתוח האלגוריתם של טבולה ואמיר ויינשטוק (שותף מייסד ו-CTO). נשיא החברה ומוביל הפעילות בארה"ב הוא סטיב קלפוביץ', שהוביל בתפקידו הקודם את הפעילות האסטרטגית של חברת טוויטר באסיה פאסיפיק ובמזרח התיכון. את עיצוב המוצר לשוק האמריקאי מוביל מושון זר אביב, אשר בעברו אפיין את חווית המפות של waze. כיום החברה מעסיקה 110 עובדים (90 במרכז הפיתוח בתל-אביב, ו- 20 עובדים נוספים במשרדי החברה בניו יורק). מייסדי החברה והצוות המקים הם עתודאים, בוגרי תכנית המצויינים של הטכניון, שהכירו במהלך לימודיהם ושירותם הצבאי ביחידות צופן ותקשורת בצבא. בכוונת החברה לגייס בשנה הקרובה 20 עובדים נוספים בתל-אביב ובניו-יורק ביניהם מעצבים, אנשי דטה סיינס, מפתחים, ואנשי מוצר.

אסף רובין, מנכ"ל Localize

איסוף הנתונים והתובנות

Localize אוספת ומנתחת כל שביב מידע הקיים במאגרים הציבוריים, במאגרים המסחריים וברשתות חברתיות וכן במאגרים שיוצרת החברה בעצמה. מדובר בביג דאטה רועש ולא סטנדרטי, אשר שונה לא רק בין ניו יורק וסן פרנסיסקו אלא גם בין שתי מחלקות שונות באותה עירייה. על המידע העצום Localize מריצה שכבת מודלים של למידה ממוחשבת, המכונה אצלה 'מנוע התובנות', שיודע ליצור מהמידע הגולמי ידע, כלומר מסקנות ושורות תחתונות שמאפשר למחפשי דירות לקבל החלטה מושכלת. את מנוע התובנות מפתחים צוות של כ-60 איש הכולל אלגוריתמאים ומדעני נתונים, סטטיסטיקאים, אנשי GIS, מתכנני ערים ושמאים.

תחום ה-Real Estate Tech  (הייטק לנדל"ן) בו פעילה Localize הוא אחד המגזרים הצומחים בעולם הסטארט-אפים, עם גיוסי הון בשווי כולל של כ-12.6 מיליארד דולר בשנת 2017 בלבד – גידול של כ-300% ביחס ל-2016. פתרונות ה-Real Estate Tech רחבים ועוסקים בשיפור האופן שבו קונים, מוכרים, יזמים, מתווכים, משווקים ובעלי נכסים מבצעים עסקאות, נחשפים למידע ומתנהלים בעולם הנדל"ן.

אסף רובין, מנכ"ל Localize, תיאר את אתגרי החברה ואמר: "התמודדנו עם מספר אתגרים קשים בפרקים קודמים בצבא ובתעשייה, אך כאן מדובר בטכנולוגיה העמוקה והמורכבת ביותר שיצא לנו לפתח. פיצוח כל מאגר מידע הוא סטארט-אפ בפני עצמו, ובוודאי פיתוח שיטות וכלים המאפשרים לבצע זאת עבור כל מטרופולין משמעותי בעולם". רובין הוסיף: "היום אני לא יכול לברר באינטרנט איך זה באמת יהיה עבור משפחתי לגור בבית שאני מתלבט לגביו, ולקבל תשובה מלאה ומעשית. לכן אנשים נאלצים לבצע את העסקה הגדולה של חייהם בלי לדעת באמת לאן הם נכנסים. זו הבעיה הצרכנית הכי גדולה שנותרה עדיין לא פתורה". רובין ציין כי "לפני הקמת Localize ראיינו מאות רוכשי דירות מתוסכלים שסיפרו על טעויות שביצעו שנבעו מחוסר מידע מקדים, וביצענו ניתוח של פורומים ורשתות חברתיות, אשר הציף מגוון עצום של כשלים בתהליך רכישת הדירה".

סטיב קליפוביץ', המנהל את פעילות Localize בארה"ב, מפרט ומתאר "אנשים משלמים תוספת מיוחדת כדי להתגורר ליד תחנת רכבת תחתית ורק אחרי המעבר מגלים שהיא תוכננה להיסגר לשיפוצים ארוכים, בוחרים בדירה בגלל נוף ששבה את ליבם, מבלי לדעת שבצנרת יש כבר בקשה להיתר בנייה שעתיד לחסום אותו כליל, או סומכים על מעלית ומגלים שהיא מתקלקלת לעתים תכופות ושכמה פעמים בחודש עליהם לטפס ברגל לקומה החמישית. הטכנולוגיה של Localize חושפת תובנות כאלו, ורבות אחרות, לגבי כל דירה בעיר. עד כה התוצאות פנומנליות: חודש מהשקת המוצר לקהל הרחב, תושבי ניו יורק קראו למעלה ממיליון תובנות שהופקו בידי מנוע הבינה המלאכותית שלנו".

בעקבות השקת השירות של Localize בארצות הברית, פרסם ב-11 באפריל העיתון המוביל וול סטריט ג'ורנל כתבה הסוקרת את החידושים שמציעה Localize לתושבי ניו יורק. בין היתר מציגה הכתבה את Localize כחברה החותרת לחולל תמורה בחוויה של חיפוש נכס. בכתבה מצוטט נוח רוזנבלאט, מתווך דירות ומקים האתר UrbanDigs.com, שמציין ש-Localize מציגה פרטים שאנשים אינם מוצאים בשום מקום אחר.

Localize היא חברה בת של מדלן- גוף מידע הנדל"ן המוביל בישראל. למדלן, שהוקמה בשנת 2013, מעל מיליון מבקרים בחודש, ואלפי לקוחות משלמים, ובהם גופי ממשלה, בנקים ויזמים. הפעילות בישראל של מדלן מהווה גם מעבדה לפיתוח הגלובלי וגם מקור הכנסות משמעותי של מיליוני דולרים בשנה. לדברי אסף רובין: "הטכנולוגיה שפותחה עבור ניו יורק, תוכנס למוצר הישראלי בשבועות הקרובים ותעמיד את הצרכן הישראלי בעמדה חסרת תקדים של ידע תומך החלטה".

כתיבת תגובה