מהפכה: אישור מסים לטאבו ישירות למחשב של עורך הדין

זוכרים את הימים בהם המתנתם בתור הארוך ברשות המיסים? זה נגמר. מעתה תוכלו לחסוך את ההמתנה לקבלת האישורים בדואר ואת הפניה הפיזית למשרדי מיסוי מקרקעין כפי שנהגו עורכי דין עד עתה

רשות המסים בת"א | צילום: באדיבות המצלם

 

רשות המסים השיקה שירות חדש לציבור עורכי הדין המייצגים את הלקוחות המבצעים עסקאות נדל"ן, המאפשר הוצאת אישורי מסים לצורך רישום העסקה בלשכת רישום המקרקעין, זאת ישירות מהמחשב במשרדו של עורך הדין וללא צורך להגיע למשרדי מיסוי מקרקעין לשם קבלת האישור.

עד היום, לאחר שעובדי מיסוי מקרקעין סיימו לטפל בשומה שהוגשה בגין עסקת נדל"ן, נדרשו עורכי הדין להמתין מספר שבועות עד לקבלת האישורים לרישום העסקה בפנקסי רישום המקרקעין (טאבו) באמצעות הדואר, או, לחילופין לסור באופן פיזי למשרד מיסוי המקרקעין הרלוונטי ולקבל את האישור באופן ידני.

התהליך האמור היווה גורם מעכב בהשלמת רישום עסקאות נדל"ן בפנקסי רישום המקרקעין, היקשה על הציבור וכן הציב את מדינת ישראל במקום נמוך במדד רישום עסקאות נדל"ן הנערכת ע"י הבנק העולמי (doing business).

אלא, שבימים האחרונים השיקה רשות המסים (תוך שיתוף פעולה מלא עם אגף רישום המקרקעין במשרד המשפטים) שירות חדש המאפשר לעורך הדין המייצג בעסקה להיכנס למערכת המייצגים הממוקמת באתר האינטרנט של רשות המסים ולהוציא מיד לאחר השלמת הטיפול בשומה, אישור לרישום העסקה בפנקס רישום המקרקעין זאת מהמחשב במשרדו. אפשרות זאת חוסכת את ההמתנה לקבלת האישורים בדואר ואת הפניה הפיזית למשרדי מיסוי מקרקעין.

במקביל ועל מנת לייעל את השירות האמור, במקרה שבו קיימת בעיה עם הוצאת האישור (חוסר בנתונים, נתונים שגויים וכיוצ"ב), יכול עורך הדין ליצור קשר באמצעות המערכת עם מוקד התמיכה הארצי של מיסוי מקרקעין, אשר יפעל לשם תיקון הבעיה באופן מידי ויאפשר הוצאת האישורים. השירות החדש צפוי לחסוך זמן ומשאבים לציבור בכלל ולציבור המייצגים בפרט וכן להקל על עומסי העבודה במשרדי מיסוי מקרקעין.

חידוש נוסף בשירות במיסוי מקרקעין, החל מהימים האחרונים, יכול עורך הדין המייצג בעסקת נדל"ן להזין את כתובת הדואר האלקטרוני שלו למערכת המייצגים של מיסוי מקרקעין ולאחר שייתן את הסכמתו הרי שכלל ההודעות הנוגעות לשומות שבטיפולו ישלחו אליו גם באמצעות הדואר האלקטרוני, שירות שיחסוך זמן המתנה ויאפשר טיפול מהיר בעסקאות.

כתיבת תגובה