מהפכה בבנקים: לאומי נדחק למקום השלישי

2019 מסתמנת כשנה של מהפכות • מי הבנק שסגר הכי הרבה סניפים ואיזה בנק כובש את המקום השני? • וגם: על איזה בנק תמליצו אתם לחבריכם? • כל הפרטים

בנק לאומי | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

העולם מתקדם, בעצם רץ, לכיוון הדיגיטל, אין צורך להרחיב על כך. גם בגזרת הבנקאות אנו רואים שינוי גישה, כאשר רוב הבנקים מציעים אפליקציות משוכללות עם שירותים רבים ככל הניתן.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

היום כבר ניתן להפקיד צ'ק דרך האפליקציה, לקחת הלוואה, לבדוק את העו"ש וגם להעביר לחיסכון. זו ההחלטה שהובילה את בנק לאומי לסגור סניפים רבים בשנה האחרונה. מסע שלווה בקמפיין פרסומי חזק ביותר ל'פפר', הבנק הדיגיטלי של לאומי.

גם הבנק הגדול במדינה, בנק הפועלים, מתנהל במדיניות של סגירת סניפים. אך בשונה מלאומי, בבנק הפועלים קשובים לדעת הקהל, מתוך הבנה כי בסופו של דבר מדובר באינטרס כלכלי. כך למשל, החליט מנכ"ל בנק הפועלים שלא לסגור את סניף הבנק בקריית עקרון.

למעשה, למרות ההתקדמות הדיגיטלית, הבנקים צריכים להישאר גם עם מספר לא מבוטל של סניפים פיזיים. זאת, על מנת לטפל בלקוחות הקשישים, שפחות מחוברים לאינטרנט, כמו גם בלקוחות החרדים, וגם לקוחות כלליים המגיעים לצורך טיפול פיננסי וקבלת הצעה למשכנתה, יעשו זאת דרך הסניפים הפיזיים.

בגזרה זו, אנו רואים מהפכה שקטה, כאשר בשנה האחרונה, עם סגירתם של רבים מסניפי בנק לאומי, עולה כי בנק מזרחי טפחות מחזיק ביותר סניפים לקהל הרחב מאשר בנק לאומי.

מדובר בסניפים הפתוחים לקהל הרחב, ולא בסניפים עסקיים, אך בשורה התחתונה: הבנק שיש לו את מספר הסניפים הגדול ביותר הנותנים שירות לציבור הרחב הוא בנק הפועלים עם 225 סניפים, כאשר בנק מזרחי טפחות נמצא במקום השני עם 183 סניפים, ולאומי נדחק רק למקום השלישי עם 180 סניפים. בנק דיסקונט נמצא במקום הרביעי עם 174 סניפים.

מספר הסניפים של הבנק משפיע באופן ישיר על לקוחותיו ועל אופן השירות שלו, גם בעידן הדיגיטלי של שנת 2019. ואכן, בסקר שנערך על שביעות הרצון ממערכת הבנקים השנה האחרונה מדורג לאומי במקום האחרון – לא מעט בגלל מדיניות סגירת הסניפים האגרסיבית שלו. במזרחי טפחות לעומת זאת, נהנים מאמון ציבור רחב יותר. זאת, בגלל הקמפיין שלהם ששם את הלקוח במרכז.

למרות זאת, המהלך של לאומי לסגירת הסניפים העניק להם כסף רב, מאחר ולקוח שסגרו לו את סניף הבנק שמתחת לביתו, לא ימהר לעבור לבנק אחר, מכיוון שיש לו הלוואות, משכנתאות, הוראות קבע וחיובים שונים בבנק הנוכחי. כך שעבור הבנק שסוגר את הסניף מדובר בביצת זהב טהורה: מצד אחד הם סוגרים את הסניף ומצמצמים עלויות, אך מאידך הלקוח לא ימהר לעבור בנק על כל הביורוקרטיה הכרוכה בכך.

תגובה אחת ל: "מהפכה בבנקים: לאומי נדחק למקום השלישי"

  1. כמו בכל דבר במדינה דופקים את האזרח הקטן.
    הבנקים לוקחים את כספי האזרח, משתמשים איתו עושים לעצמם הרבה כספים והאזרח עוד משלם על זה דמי טיפול.
    אבסורד !!!

כתיבת תגובה