מה אתם עושים כדי שידברו עליכם?

בואו נדבר על יח"צ. מה זה בעצם יח"צ? • אם גם לכם יח"צ, פרסום ומיתוג נשמעים כמו אותו דבר, אז הגעתם למקום הנכון • האסטרטג והפרסומאי איציק גרין מסביר את ההבדלים בטור מקצועי

הטיימינג בט"ו בשבט. מגשי פירות מעוצבים | צילום: shutterstock

פרסום ומיתוג הם השפה הוויזואלית, העטיפה והנראות שלכם, או של המוצר שיש לכם להציע. לעומת זאת יח"צ הוא העניין שאתם מעוררים והרעש שאתם עושים מהמוצר שלכם (ה"באזז").

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

אם פרסום הוא ראייה אז יח"צ הוא שמיעה ומטרתו לעורר הד. כשאתם עושים יח"צ נכון אתם מייצרים את ההד, וכמו באפקט של הד – הוא חוזר אליכם.

הדיבורים המעצימים והגדולים לא נשארים באוויר, הם חוזרים אליכם בצורת לקוחות, שיקנו את המוצרים שלכם כי הד יוצר עניין וחשיפה.

לכן יצירת יח"צ חשובה לכם, במיוחד בעולם שלנו שמתפתח ומתקדם בקצב מואץ, והמוצר המדהים שלכם נבלע בשטף כל הרעש שמסביב. אתם חייבים להבליט את המוצר ולגרום לשיח, וכך בעצם להכניס את עצמכם בדלת האחורית לתודעה של הצרכן. יח"צ משאיר אתכם שם, ומעניק לכם יתרון בולט על פני המתחרים.

אז איך עושים את זה נכון?

1. התלהבו מעצמכם – לגמרי מותר לכם לדעת שיש לכם משהו גדול וטוב להציע לעולם ולהשפיע עליו לטובה, המוצר או השירות שלכם מועיל לאנשים ועוזר להם. זה לכשעצמו ממלא אתכם באנרגיה טובה להתחלה ברגל ימין, הרגישו ביטחון במוצר שלכם ושדרו את התחושה הזו החוצה: המוצר שלכם מדהים ומומלץ לכולם.

2. חילקו את ההתלהבות עם אחרים – ספרו לכולם עד כמה אתם טובים, פרטו את מגוון השירותים שיש לכם לתת, הדגישו את היתרון שלכם, ואת הדבר שאתם הכי טובים בו.

3. החלק המעשי – אפשר ליצור יח"צ על ידי כתבה בעיתון, הפקת ערב חוויתי שידבר על המוצר שלכם, מבצע מיוחד, השקה חגיגית ותחרות. דוגמית או מתנה קטנה שתינתן תקנה את לב הלקוחות הפוטנציאלים, שיעריכו את ההשקעה שלכם ואת האקסטרה שאתם עושים עבורם.

יח"צ שבא בתזמון הנכון מכפיל ומשליש את העוצמה שלו. הטיימינג משחק לטובתכם, רק צריך לדעת מתי לתזמן אותו. יח"צ בזמן רלוונטי מעורר ענין רב ומשאיר אתכם בקדמת הבמה, ובעדיפות הראשונה אצל הצרכן. גם אם לא עכשיו ממש, קצת סבלנות וזה יקרה בהמשך. לקוח שהתרשם מביצוע, ממוצר או מעבודה שלכם או מבונוס קטן שפינקתם אותו לא ישכח אתכם במהרה.

דוגמה טובה לטיימינג מעולה ליח"צ היא ט"ו בשבט. ט"ו בשבט הוא החג לאילנות וגם למעצבות הפירות שמנצלות את חלון ההזדמנויות ונותנות טיפים וטכניקות עיצוב פירות, יחד עם הדגמתן לקהל הרחב, ועל ידי כך קוטפות המעצבות את פירות התזמון הנכון. חשיפה לקהל יכולה להיות על ידי מאמר, כתבה, סרטון, או פרסום ממומן בפייסבוק.

כמו בגוגל כל פעולה שלכם למען הלקוח נסרקת ונזכרת לטובה, נשארת שם ומחכה לשעת כושר כשהלקוח יצטרך את שירותיכם, ואז תדעו שאתם הראשונים ברשימה של "תוצאות החיפוש" האוטומטיות שלו.

איציק גרין הוא אסטרטג ופרסומאי חרדי, הבעלים של משרד הפרסום 'בורדו'

כתיבת תגובה