מה גרם לתושבי כפר בשוויץ להטיל קנס על מי שיצלם אותו?

תושבי הכפר ברגון בראון שבשוויץ קיבלו  החלטה דרמטית: מי שיצלם את הכפר, נופיו ובתיו, יידרש לשלם קנס. למה? כדי לגרום לאחרים לקנא בכפר היפה שלנו ובנופיו המדהימים. מאמינים לזה?

מבנה בכפר. צילום: Eder | שאטרסטוק

לא תאמינו איזו החלטה קיבלו תושבי כפר קטן בשוויץ. מי שיצלם את הכפר שלהם יקבל קנס! כן. ממש כך. ההחלטה הזו שעברה לאחר משאל שנערך בכפר, מטילה על תיירים ובכלל, על מי שמצלם את הכפר, נופיו ובתיו, קנס של חמישה אירו. אמנם מדובר בקנס קטן, סמלי, אבל עצם הרעיון מעלה לא מעט סימני שאלה.

אם תשאלו את התושבים הם יסבירו לכם שהכפר שלהם כה יפה עד כי כל מי שנחשף לתמונותיו, מקנא באושר תושביו. "כדי לא לגרום לאחרים לקנא, החלטנו שלא תהיינה תמונות מהכפר", הסבירו ברשות המקומית. נשמע הגיוני? אז זהו, שלא כולם חושבים שזו הסיבה.

הסיבה ככל הנראה הפוכה בתכלית. תודו שלא הייתם שומעים מעולם על הכפר הזה אלמלא החוק ההזוי הזה. בעברית קוראים לזה "ספין", או אם תרצו "סחריר" כהגדרתה של האקדמיה ללשון עברית. הסחריר הזה הביא לא מעט כלי תקשורת סביב העולם להתייחס לסיפורו המוזר של הכפר. ואין ספק שהוא יתרום גם לתיירות המקומית.

אם בכל זאת תרצו להתחשב באושרם של תושבי הכפר, אל תשכחו להביא אתכם מצלמה ו… חמישה אירו ליתר ביטחון. אגב, אל תחפשו את תמונות הכפר באתר שלו או בעמודיו ברשתות החברתיות, הן פשוט הוסרו. סביר להניח שהן לא תהיינה זמינות בימים הקרובים. עמכם הסליחה.

כתיבת תגובה