מוזס בכנסת: "המועצת" דרשה מאיתנו לדאוג למענקים לדירת יד שנייה

ח"כ מוזס הוא חבר הכנסת היחיד מאגודת ישראל שמנסה לקדם את הוראת מועצת גדולי התורה: לפעול ולקדם בכל דרך אפשרית את חקיקת החוק למתן מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירת יד שנייה"

השר גלנט וידיד. צילום: באדיבות המצלם

במהלך דיוני מליאת הכנסת על חוקים שונים שעל סדר היום, העדיף ח"כ הרב מוזס להסיט את הדיון אל הנושא הבוער ביותר שעל סדר יומו: נושא מצוקת הדיור ולדרוש שוב כי האוצר יתמוך בתכניתו לאשר מענק של 100,000 ₪ לרוכש דירה יד שניה שמחירה עד 800,000 ₪.

"אני חושב שכולם מאוחדים סביב נושא מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים" פתח ח"כ מוזס. "שמעתי היום את שר האוצר בישיבת הסיעה, והוא בישר על ירידה נוספת במחירי הדיור. אני מברך אותו על כך.  אך יחד עם זאת, אני רוצה לחלוק על תכניתו – תכנית מחיר למשתכן.

"וכל כך למה? כי יש כבר אלפי זוגות צעירים, חלקם עם ילדים, שגרים עדיין במחסנים, בחניונים ובתת-תנאים, בלי אוויר! והפתרון הוא ממש בידינו!  כי לחכות לדירה במחיר למשתכן – זה ענין של חמש, שש שנים במצב הכי טוב, ובינתיים מתמסמסת כל ההטבה הזאת של 200,000 שקלים של המחיר למשתכן, כי הבית עדיין לא נבנה, והזוג שצריך להמתין ולחכות שנים רבות, משלם דמי שכירות גבוהים.

"לפיכך, הצעתי הצעת חוק המתייחסת לדיור יד שנייה. יש  כ 15,000 יחידות דיור יד שנייה. אני מציע להשתמש במאגר הדירות הזה ולאשר לכל רוכש דירה יד שניה עד סכום של 800,000 שקלים, מענק של 100,000 שקלים, רק 100,000 שקלים! מחצית מעלות השתתפות משרד האוצר בכל דירה בתכנית מחיר למשתכן!"

"אני בטוח שתסכימו איתי שבמקום לחכות שנים, לדירה במחיר למשתכן, לקבל עכשיו מענק 100,000 שקלים לדירה של 800,000 שקלים, מהווה את הפתרון המהיר ביותר! בנוסף, הבנק מוכן לתת הלוואה לדירה משופצת  שמחירה כ – 700,000 שקלים, לתקופה של 30 שנה. "הנה, הפתרון בידינו, למה צריך לעמוד ולחכות? מדוע האוצר מתבצר ומסרב לאשר?"

מוזס אמר עוד כי יתרון נוסף לתכניתו הוא קיצור משמעותי של תור הממתינים לתכנית מחיר למשתכן. " 117,000 זוגות עומדים ומחכים לתורם. זה אבסורד. אבל מעבר לכך, אמר מוזס, "שר האוצר אמר בוועדת הכספים כי יש 50,000 יחידות דיור במלאי של קבלנים שהם עדיין לא מוכנים להוריד את מחירם. תפתחו עוד שוק, הכניסו את הדירות מיד שניה לשוק, ואז ירדו המחירים, וזה דבר טבעי".

לסיכום אמר ח"כ מוזס כי מועצת גדולי התורה נתנה את דעתה על המצוקה הנוראה האופפת את חסרי הדיור, "אמרו לנו, ואני מצטט: "לפעול ולקדם בכל דרך אפשרית את חקיקת החוק למתן מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירת יד שנייה". אנו נעשה, בעזרת השם, כמצוותם, ולא ארפה".

כתיבת תגובה