מוחים בנתב"ג: "הממשלה מפקירה את התעופה הישראלית"

עובדי ענף התעופה מקיימים בשעה זו עצרת מחאה גדולה בנתב"ג | העובדים צועדים כעת על מסלולי ההמראה מניפים שלטים בהם נכתב בין היתר: "זורקים אותנו מהמטוס בלי מצנח", "במלחמה אנחנו ראשונים, בקורונה אחרונים" ו"תעופה כחול לבן במקום תעופה זרה" | בעצרת, בהובלת ההסתדרות, משתתפים מאות עובדי אל-על, עובדי ארקיע, טייסי ישראייר ועובדי חברות שירותי הקרקע לאופר GHI ו-QAS | גם עובדי רש"ת הצטרפו למחאה, כהבעת סולידריות | ענף התעופה נפגע בצורה הקשה ביותר מאז פרוץ משבר הקורונה, ואלפי עובדים פוטרו והוצאו לחל"ת

הפגנת עובדי ענף התעופה בנתב''ג | צילום: דוברות ההסתדרות

בשעה זו נערכת עצרת מחאה גדולה של עובדי ענף התעופה בנתב"ג. משתתפים בה מאות רבות של עובדי הענף המאוגדים בהסתדרות: עובדי אל-על, עובדי ארקיע, טייסי ישראייר וחברות שירותי הקרקע לאופר GHI ו-QAS. המחאה היא על רקע המצוקה התעסוקתית הקשה שבה שרויים עובדי ענף התעופה הישראלי מאז פרוץ משבר הקורונה. העובדים צועדים כעת על מסלולי ההמראה ומניפים שלטים בהם נכתב בין היתר: "תעופה כחול לבן במקום תעופה זרה", "זורקים אותנו מהמטוס בלי מצנח", "הממשלה מפקירה את התעופה הישראלית", "רשת ביטחון עכשיו", "במלחמה אנחנו ראשונים, בקורונה אחרונים".

­את העצרת מוביל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשות אבי אדרי. גם עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) הצטרפו למחאה, כאות הבעת סולידריות עם עובדי ענף התעופה – הענף שנפגע בצורה הקשה ביותר מתחילת מגפת הקורונה לפני כשנה וחצי. אלפי עובדי ענף התעופה פוטרו והוצאו לחל"ת, ועשרות אלפי עובדים עדיין לא שבו לעבודותיהם וחוששים לביטחונם התעסוקתי, ערב ראש השנה.

מאז פרוץ מגפת הקורונה הובילה ההסתדרות שורה של הסכמי התייעלות בחברות בענף התעופה, בשיתוף פעולה עם העובדים ומתוך דאגה לעתיד החברות. ההסתדרות אף הקצתה כספים במסגרת ההסכמים שנחתמו, בשל חשש אמיתי להמשך קיומו של הענף.

בתחילת החודש התריע יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בפני שר האוצר אביגדור ליברמן, לגבי המצוקה שבה שרוי הענף: "לנוכח גודל השעה, אני פונה אליך באופן אישי בבקשה לפעול במהירות להזרמת כספים להצלת ענף התעופה בישראל וכדי להציל אלפי מקומות עבודה".

עובדי ענף התעופה חוסמים את מסלולי ההמראה בנתב"ג | צילום: דוברות ההסתדרות

באותו מכתב, שנשלח גם לשרת התחבורה מרב מיכאלי ולמנכ"לי חברות התעופה אל-על, ארקיע וישראייר, כתב יו"ר ההסתדרות בר-דוד: "אסור להפקיר את אלו שנותרו מאחור. ההסתדרות הייתה זו שהתגייסה להוביל את הצלת הענף ואת שיקומו מנזקי המשבר. ההסתדרות תמשיך לפעול בכל החזיתות כדי לעזור לענף התעופה ולמנוע את קריסתו, אך אנו לא יכולים להחליף את מקומה של המדינה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "העובדים בענף התעופה נפגעו קשות ממשבר הקורונה ומהחלטות הממשלה. פוטרו אלפי עובדים שנתנו את מיטב שנותיהם למקומות העבודה. עד כאן! כשממשלה מחליטה לסגור את השמיים, היא צריכה באותה נשימה לדאוג לאותם עובדים שפרנסתם נגדעת. כל חל״ת שאינה נתמכת כלכלית על ידי המדינה – מהווה פיטורים".

כתיבת תגובה