מול העומס בכבישים: 1.1 מ' לפיילוט צמצום תנועת המשאיות

טראקנט תקבל כ – 1.1 מיליון ש״ח מפיילוט ראשון מסוגו לצמצום תנועת המשאיות בכבישים בישראל במימון המשרד להגנת הסביבה והרשות לחדשנות | פלטפורמת טראקנט, תאפשר לנתח את המידע המגיע ממספר רב של מובילים ותבצע התאמה חכמה בין המשאיות הריקות לבין המכולות שצריכות שינוע ובכך לחתור לשיפור היעילות והרווחיות של המובילים | על פי הערכות, בין 45% -35% מהנסיעות אותן מבצעות חברות ההובלה לצורך שינוע מכולות הן נסיעות ריקות, כלומר ללא מכולה כלל

חנן פרידמן מייסד טראקנט בפורום התחבורה הבינלאומי |צילומסך מסרטון שפרסמה החברה

טראקנט מדווחת, כי אתמול זכתה ב"קול קורא" של רשות החדשנות לאשר מימון של המשרד להגנת הסביבה בסך של כ- 1,128,000 ש"ח עבור פיילוט ראשון מסוגו, שיבוצע על ידי החברה בשיתוף עם מועצת המובילים, משרד לאיכות הסביבה וחברות הובלה בישראל.

הפיילוט מיועד לנצל את הטכנולוגיה של החברה לצורך צמצום תנועת המשאיות הריקות בכבישי ישראל, חישוב פליטות גזי חממה בזמן אמת ודיגיטציה.

במסגרת הפיילוט יבוצעו באמצעות פלטפורמת טראקנט ניתוח ביג דאטה ואופטימיזציה של ציי הרכב השונים, על מנת לצמצם את הנסועה של המשאיות הריקות ולמדוד ולהקטין את פליטות גזי החממה של המשאיות.

כאמור לעיל, הפיילוט ייעשה בשיתוף עם מועצת המובילים בישראל ויתמקד בתחום ההובלה של המכולות בישראל. פלטפורמת טראקנט תנתח את המידע האמור להתקבל ממספר מובילים ותבצע התאמה חכמה בין המשאיות הריקות לבין המכולות שצריכות שינוע.

הפיילוט יבוצע במהלך התקופה עד אוקטובר 2023. המימון ישולם לחברה במספר תשלומים לאורך תקופת הפיילוט.

כזכור, פיתחה החברה פלטפורמה ייחודית מבוססת ענן ובינה מלאכותית למיטוב (אופטימיזציה) של תובלה יבשתית עבור חברות המנהלות ציי רכב. הפלטפורמה שפיתחה טראקנט, מבצעת התאמות חכמות בין משאיות ריקות ומטענים ובכך מפחיתה את תנועת המשאיות. כל זאת מבלי לפגוע בפעילות הכלכלית תוך חישוב פליטות גזי החממה.

על פי הערכות שונות, בין 45% -35% מהנסיעות אותן מבצעות חברות ההובלה לצורך שינוע מכולות הן נסיעות ריקות, כלומר ללא מכולה כלל. פלטפורמת טראקנט, תאפשר למועצת המובילים לנתח את המידע המגיע ממספר רב של מובילים ותבצע התאמה חכמה בין המשאיות הריקות לבין המכולות שצריכות שינוע ובכך לחתור לשיפור היעילות והרווחיות של המובילים.

החברה שהוקמה בשנת 2016 על ידי חנן פרידמן המכהן כמנכ״ל החברה, מעסיקה כ-40 עובדים הפרוסים על פני משרדים בעולם. לטראקנט הסכמים חתומים ופיילוטים עם חברות מובילות בארץ ובעולם ביניהן, DSV  LA POSTE, ,DPD ,Chronopost Allcargo דואר ישראל ועוד.

כתיבת תגובה