מול הקורונה: כך נבדקים מושבי הרכב של 2021 • צפו

ימי קורונה בתעשיית הרכב: מבדקי האיכות והבטיחות של מושבי המכוניות בפסי הייצור של יצרניות הרכב הופקדו בידי הקובוטים של UR • בחברת GÖPEL הגרמנית, פותחה מערכת אוטומציה עבור יצרניות המכוניות המובילות, שמשלבת קובוטים בביצוע מגוון בדיקות שבעבר בוצעו ידנית  

הקובוטים של UR מבצעים בקרת איכות לייצור המושבים לרכב | צילום: יח"צ

בימים של בידוד וסגר בגלל הקורונה, כשיש מחסור בידיים עובדות, נכנסים לתמונה הקובוטים.

איכות מהווה כיום את אחד המדדים להצלחה וליתרון על מתחרים. לאור המציאות התחרותית הקשה, מבדקי האיכות מהווים אתגר של ממש וביצוע ידני שלהם, מהווה, לעתים, מקור לטעויות – וכיום בתקופת הקורונה – דורש מאנשים לצאת מבידוד. בתעשיית הרכב, המונעת על ידי הצורך בהחדרת חדשנות לשוק במחזורי זמן שהולכים ומתקצרים, תקלות בכלי רכב משמעותן, מעבר לפגיעה במותג, גם פגיעה בחיי אדם ובצורך בהחזרת אלפי כלי רכב חזרה למוסך. 

חברת GÖPEL הגרמנית, שבין לקוחותיה מרבית יצרני המכוניות הגדולים, פיתחה מערכת ניטור ובקרת איכות, שאומצה מייד על ידי התעשייה. בלב המערכת מצוי הקובוט (רובוט שיתופי) UR10E של חברת Universal Robots, שמבצע כיום את כלל בדיקות האיכות למושבי המכוניות שעל לא מעט פסי ייצור של היצרנים המובילים בעולם. 

Universal Robots נוסדה בשנת 2005 והנגישה את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל.

לפני השימוש בקובוטים מלאכת בדיקת האיכות של המושבים לרכב היתה ידנית, כשעל העובד היה להעביר כל מושב ומושב סדרת סימולציות מתישה תוך ביצוע מדידות שונות במקביל.

קובוט של UR בפעולה | צילום: יח"צ

"במשך זמן רב לא יכולנו להחליף את העובדים האנושיים ברובוטים, בגלל מורכבות העבודה", אומר פיליפ קוכר, המהנדס הראשי של GÖPEL. "הכניסה לשוק של ה- UR10E שינתה את המצב, שכן הוא מצוייד בזרוע בעלת 6 צירים ומערכת חיישני כוח שמנטרים את תנועות הרובוט. כך, הקובוט יכול להגיע בקלות לכל כפתור וכפתור שצריך ללחוץ והוא מבצע כל פעולה בדיוק באותו כוח שנדרש – מצב שלבני אדם קשה היה להתמיד בו.

"מעבר לכך, בימים של בידוד וסגר בגלל הקורונה כשיש מחסור בידיים עובדות, הגיוני להכניס קובוט שמעולם לא מתעייף ועובד משמרות שלמות ללא הפסקה. את העובדים העברנו למשימות פחות מאמצות שדורשות יותר חשיבה אנושית… יש כאן יתרון גדול על פני המתחרים".  

צפו בסרטון הממחיש את עבודת הקובוטים מקרוב:

כתיבת תגובה