מול קשיי הנזילות: קו אשראי מהיר של מאות מיליונים לאלפי יבואנים

אמפא קפיטל חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי אוריין, ותעמיד קו אשראי של מאות מיליוני שקלים לאלפי יבואנים בתחומים ובגדלים שונים | המימון יועמד ליבואן במהירות, בתוך 48 שעות בלבד, לאחר הליך חיתום מקצועי

בית אמפא | צילמסך מאתר החברה

אמפא קפיטל והחברה הציבורית אוריין, ענקית הלוגיסטיקה, השילוח הבינלאומי וההובלה, חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום המימון. על פי  הדיווח שהוציאה הבוקר אוריין, אוריין תפנה את לקוחותיה לקבלת הצעות לנטילת מימון מאמפא קפיטל לצורכי גישור והון חוזר. אמפא קפיטל, מצידה, תעמיד לאלפי לקוחות אוריין, ובעיקר ליבואנים בגדלים שונים, קו אשראי ייעודי בהיקף פוטנציאלי כולל של מאות מיליוני שקלים. קבלת המימון תתבצע במהירות, בדרך כלל בתוך 48 שעות בלבד, ולאחר הליך חיתום פרטני ומקצועי. 

אחד הצרכים המרכזיים של יבואנים, ובמיוחד יבואנים קטנים ובינוניים, הוא מימון הסחורה מרגע הזמנתה בחו"ל ועד למכירתה בארץ. מדובר בסכומים היכולים להגיע למאות אלפי שקלים ואף יותר, ולתקופה שיכולה לקחת שבועות ארוכים. מעבר לצורך בהשגת המימון, הוא תופס את מסגרת האשראי הבנקאית של היבואן, דבר שעלול להגביל אותו בהמשך הצמיחה וההתרחבות העסקית. 

במסגרת ההסכם שנחתם בין אמפא קפיטל ובין אוריין, אמפא קפיטל תעמיד ללקוחות אוריין, ובעיקר ליבואנים, קווי אשראי מותאמים אישית, בכפוף למדיניות האשראי של אמפא קפיטל ולחיתום פרטני של כל לקוח. בכלל זה אמפא קפיטל תעמיד אשראי לצורך מימון עסקאות ייבוא, אשראי לצורך גישור ואשראי למטרות נוספות וטווחי זמן שונים. זאת, בהסתמך על היכרות אוריין עם הצרכים העסקיים של לקוחותיה ומערכת היחסים והקשר הרציף והמתמשך איתם. שיתוף הפעולה בין החברות וקבלת המימון המהיר יאפשרו ללקוחות אוריין, בין השאר, לנצל הזדמנויות בשווקים ולבצע עסקאות מהירות ואטרקטיביות, אשר מחייבות מימון זמין.

אמפא קפיטל, בבעלות של קבוצת אמפא וקבוצת האחים נקש ובבעלות מנורה מבטחים, מציעה פתרונות אשראי אלטרנטיביים לעסקים גדולים ובינוניים וכן מימון בתחומי נדל"ן וליווי פרויקטים ופתרונות מימון מותאמים אישית לצרכים ולאפשרויות של העסק. כיו"ר פעיל של החברה מכהן יובל גביש וכמנכ"ל החברה מכהן דודי לוי .

אוריין, שבשליטת חן למדן, המכהן כמנכ"ל החברה, הינה חברה ציבורית שניירות הערך שלה נסחרים בבורסה לני"ע בתל אביב, המציעה ללקוחותיה קשת רחבה של שירותים וביניהם: ייבוא וייצוא, בלדרות בינלאומית, עמילות מכס, ומכלול שירותים לוגיסטיים (לרבות שירותי אחסנה במרלו"גים ייעודיים, שירותי הובלה והפצה וכיוצ"ב). 

את שיתוף הפעולה הובילו מטעם אמפא קפיטל ערן קורנבלו סמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה ומטעם אוריין מירב וולקינסון סמנכ"לית הכספים.

דודי לוי מנכ"ל אמפא קפיטל: "שיתוף הפעולה עם חברת אוריין הינו נדבך נוסף בהליך הצמיחה של החברה וחלק ממימוש תכנית האסטרטגית של אמפא קפיטל. תוכנית ששמה לה למטרה לבסס את אמפא קפיטל כגוף המוביל בישראל בתחום המימון האלטרנטיבי וכספק מרכזי של פתרונות אשראי אחראים מותאמים לעסקים גדולים ובינוניים, בפרט, ולעסקים בכלל".

חן למדן, מנכ"ל אוריין: "שיתוף הפעולה עם חברת אמפא קפיטל יאפשר לאוריין להציע שירות נוסף ייחודי ללקוחותיה ומתן מענה לצורכי המימון השונים שלהם ובכך להשלים את מלוא קשת השירותים והצרכים של יבואנים תחת קורת גג אחת".

כתיבת תגובה