מוניות השירות בגוש דן יציידו במערכת החיטוי של 'אוטו קור'

חברת מטרו קו, תטמיע טכנולוגיית חיטוי אקטיבית במערך צי המוניות שהיא מפעילה בגוש דן, למזעור החשיפה לנגיף הקורונה, לחיידקים ולווירוסים נוספים • בתום פיילוט מוצלח של 3 חודשים, נחתם הסכם עם חברת אוטו-קור להטמעת מערכת מתקדמת ADS3000 המאפשרת לראשונה בעולם, חיטוי של תעלות מיזוג האוויר, נוסף לחלל הרכב

מונית שירות של חברת מטרו קו | צילום: מטרו קו שיווק

 חברת מטרו קו, אשר זכתה במכרז של משרד התחבורה, להפעלת מוניות שירות באשכול גוש דן והסביבה, תטמיע טכנולוגיית חיטוי אקטיבית במערך צי המוניות שהיא מפעילה, למזעור חשיפה לנגיף הקורונה, לחיידקים ולווירוסים נוספים.

בתום פיילוט מוצלח של 3 חודשים, נחתם הסכם עם חברת Auto Cool להטמעת מערכת מתקדמת ADS3000, המאפשרת לראשונה בעולם, חיטוי של תעלות מיזוג האוויר, נוסף לחלל הרכב. זאת בכדי להבטיח את בטיחותם של ציבור הנוסעים בקווים השונים שהחברה מפעילה באשכול הערים: תל אביב, בת ים, חולון וראשון לציון, וכוללת צי של כ- 60 רכבים.

בשלב ראשון, הותקנה מערכת השבחת האוויר של אוטו-קור, המבוססת על סננים חכמים פרי פיתוח כחול לבן ה"מתלבשים" על מערכת המיזוג הקיימת, אשר הופכים את הרכב לבטוח יותר. זאת הודות לסננים המשלבים אלגוריתם חכם המתריע על צורך בהחלפת מסנן. פתרון ייחודי ובלעדי זה הנתמך בבדיקות מעבדה, למעשה קוטל וירוסים וחיידקים הנשאבים למערכת המיזוג ובכך מבטיח נסיעה בטוחה יותר עבור הנוסעים. בשלב הבא תותקן מערכת החיטוי האקטיבית המתאפשרת תוך דקות ספורות ונשלטת באמצעות שלט רחוק, או באמצעות אינטגרציה בהתאמה אישית למערכת לניהול ציי רכב.

חברת מטרו קו, מקבוצת שאשא ומטיילי ירון בר, זכתה במכרז של משרד התחבורה, להפעלת אשכול קווים המבוסס מוניות שירות. האשכול כולל את הערים הבאות: ת"א, חולון, בת ים וראשון לציון.  החברה תפעיל את האשכול באמצעות כ- 60 מוניות שירות המצוידות במיטב הטכנולוגיה.  היתרון המרכזי בעבור ציבור הנוסעים, הוא בכך שביכולתם לעשות שימוש בכרטיס הרב קו שלהם, לצורך תשלום, או תיקוף בעבור הנסיעה נוסף לתשלום באמצעות כרטיס אשראי. לרשות הנוסעים עומדים שקעי טעינה USB, אינטרנט אלחוטי, מושבים מרווחים וזמינות גבוהה של רכבים בסטנדרט גבוה.

אילן זיקרי, מנכ"ל חברת מטרו קו, מסר "ראינו צורך ממשי לאפשר תנועה שוטפת ורגילה של הקווים אותם אנו מפעילים לציבור הנוסעים שלנו. לשם כך, בחנו בשנה האחרונה מספר רב של טכנולוגיות מתקדמות, מתוך הבנה שנצטרך ללמוד לחיות לצד הקורונה ולהעניק שקט נפשי לנוסעים בזמן הנסיעה. בין שלל הפיתוחים, בלטה במיוחד טכנולוגיית ADS3000 אשר עומדת בהבטחתה לחיטוי תעלות מיזוג האוויר הידועות כמועדות לפורענות לווירוסים ולחיידקים, נוסף לחיטוי חלל הרכב בצורה אקטיבית ובמספר דקות. בתום פיילוט מוצלח, אנו עולים שלב כך שנטמיע את המערכת בכל צי-הרכבים אשר בבעלותנו".

זיו פרבר, מנכ"ל חברת אוטו-קור, הוסיף "אנו מברכים על הצטרפותה של חברת מטרו קו, לארסנל הלקוחות המכובד שלנו, כשהמטרה היא להנגיש ולהטמיע מערכת הכרחית זו בכל כלי תחבורה בארץ ובעולם. עלויות המערכת ותחזוקתה הנן מינוריות בהשוואה לתמורה שהן מעניקות הן למפעילי הקווים והן לציבור הנוסעים. מבחני מעבדה מוסמכת חיצונית- בקטוכם, מלמדים על יעילות של 100% בחיטוי, כך שמחסום הנסיעה בתחבורה ציבורית עשוי להתבטל ולאפשר לנוסעים לנשום לרווחה".

מערכת חיטוי אקטיבית מדגם ADS3000, משלבת בין שתי פעולות, חיטוי עמוק ויסודי של חלל הרכב באמצעות הפצת רסיסי מים מהולים בנוזל חיטוי המנטרל וירוסים וחיידקים לרבות קורונה, לצד הפעלת מערכת המיזוג ולשם השלמת התהליך, חיטוי יסודי באמצעות מחזור האויר בתעלות המיזוג. שלב זה ייחודי ובלעדי למערכת החיטוי האקטיבית של אוטו-קור ואינו קיים במערכות חיטוי מקבילות הקיימות כיום בשוק.

כתיבת תגובה