מחירי הבשר יורדים: תתחילו לחפש מתכונים לקציצות

בשורה לצרכנים: מחירי הבשר הטרי יוזלו בשנת 2020 ויגיעו למחיר הנמוך ביותר בכל תקופת מסלול המכסות הפטור ממכס • רשת אושר עד החרדית, זכתה במכסה של יבוא 800 טון בשר תוך התחייבות למחיר של 30 שקלים לק"ג בשר טחון לצרכן • מדובר בחלק מתוך מכסות פטורות ממס של 15,800 טון בשר שייובא מחו"ל בשנת 2020 • גם לשוק החמאה יש בשורה: ועדת המכרזים חילקה מכסות של 350 טון חמאה שולחנית ליבואנים שהתחייבו להביאה עד סוף החודש במחיר נמוך מהמחיר המפוקח

אושר עד | צילום: יח"צ

בשר טחון טרי ישווק בישראל בשנת 2020 ברשתות המזון ובקצביות הפרטיות המשווקות בשר טרי מיבוא, במחיר שבין 30-32 שקלים לק"ג.

במכרז למכסות פטורות ממכס ליבוא בשר, חילקה וועדת המכסות שבמשרד הכלכלה והתעשייה 7,800 טון לשני יבואנים, אשר התחייבו למחיר הנמוך ביותר לצרכן של בשר טחון טרי. מדובר בהפחתה של כ- 25-30% מהמחירים אשר זכו במכסות הפטורות ממכס אשתקד.

חברת מזון כל בע"מ, המשווקת ברשת אושר עד, זכתה במכסה פטורה ממכס של 800 טון בשר במחיר של 30 ₪ לצרכן, חברת נטו מלינדה סחר בע"מ, המשווקת בשר למגוון רשתות מזון וקצביות פרטיות , זכתה ב- 7,000 טון במחיר לצרכן של 32 ₪.

הפחתת המחירים באה על רקע עליית מחירי הבשר בשוק העולמי, בשל מחסור עולמי בהיצע הבקר. בשנה האחרונה עלו מחירי הבשר בשוק הסחורות העולמי ב- 14%.

בימים הקרובים תפרסם וועדת המכסות, מכרז נוסף על יתרת הכמות שלא חולקה, בהיקף של כ- 8,000 טון נוספים.

בשנת 2020 יעמוד שיעור המכס ביבוא בשר טרי על 12% בלבד, לאחר שנים של הפחתה הדרגתית, אשר פתחה את המשק לתחרות, במקביל להגדלת המכסות ליבוא בשר טרי פטור ממכס. תוצאות המכרז מעידות על התחרות העזה המתפתחת בשוק הבשר הטרי, לאחר שנים בהם נשלט ההיצע על ידי שני יצרנים מקומיים בלבד, תנובה ודבאח.

בתוך כך, חילקה השבוע וועדת המכסות, 350 טון נוספים של חמאה שולחנית, ליבואנים אשר התחייבו לייבא את החמאה עד סוף החודש ולשווקה במחיר לצרכן שבין 3.60-3.94 ₪ ל 100 גרם, נמוך מן המחיר המפוקח.

בנוסף חילקה הוועדה 540 טון נוספים של חמאה לתעשייה. הוועדה פרסמה מכרז נוסף לחלוקת מכסות פטורות ממכס לחמאה, בהיקף של כ- 5,000 טון לשנת 2020 ותוצאות המכרז הנוסף צפויות להתפרסם עד סוף החודש, לאחר שהמציעים יגישו את הצעותיהם.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: " הפחתת המחירים הינה תוצאה של מדיניות מתמשכת של משרד הכלכלה והתעשייה, לחלוקת המכסות בהליך תחרותי על המחיר הנמוך לצרכן. בשר טחון טרי, הנו מוצר צריכה בסיסי במטבח הישראלי, ותוצאות המכרז הן בשורה צרכנית חשובה. המחסור בחמאה, מחייב ביטול מוחלט של המכסים, אשר יביא לכניסת כמויות גדולות של חמאה לישראל ולתחרות על מגוון, איכות ומחיר".

דני טל, מנהל מינהל יבוא ויו"ר וועדת המכסות מסר כי "פתיחת שוק הבשר הטרי לתחרות מיבוא מוכיחה את עצמה ותורמת להפחתת המחירים בשוק המקומי. אנו מקווים כי המכס על החמאה יבוטל בקרוב, דבר שיביא להפחתת מחירים בחמאה שולחנית ובשאר מוצרי החלב".

6 תגובות ל: "מחירי הבשר יורדים: תתחילו לחפש מתכונים לקציצות"

  1. באיזה כשרות יהיה הבשר של אושר עד?
    למה אתם לא בודקים כמה מתוך המכסה הזאת של 15,800 טון יהיה בשר בהכשרים מהודרים ואיזה? אשכנזים, ספרדים, חסידים, ליטאים.

  2. יש בשר טחון מבשר מחלקים טובים לטחינה . ויש בשר טחון מעורב בשאריות לא ראויןת למאכל. מי יפקח שלא מרמים בסוג הבשר?

  3. אשרי המאמין.. ברגע האחרון קרוב לוודאי שימציאו סיבה ע"מ לא להוזיל את מחיר הבשר…ארץ אוכלת יושביה…

  4. המחירים לעוף כבר עולה כ30 ש"ח…….

  5. אושר עד מוכרת בשר טחון חלק
    לא זכור לי מאז הקמתה משהו אחר
    שירבו צרכניות כמו אושר עד וכן בעלים כמו שיש לה
    אמן כן יהי רצון.

  6. היזהרו אושר עד מוכר בזול נכון, עיניי ראו ולא אחר סיפר לי מכרו דגים שהאריזה שלהם היתה קרועה ונזל ממנה נוזלים שקפאו אני לא יודעת איך אין להם פחד מיום הדין הרי זה בגדר של סכנת נפשות. ומי קונה את המוצרים האלה ? אנשים פשוטים. חלק מהאריזות לא רשום עליהם כלום לא תאריך תפוגה לא כשרות ואין כל סימן שהדג כשר. דבר אחד שאני מצטערת שלא הודעתי למשרד הבריאות על כך. ותגובת מנהל הסניף היתה אל תיקני.

כתיבת תגובה