מחירי הדלק יחצו את מחסום ה-8 שקלים לליטר?

אם החוק לפיזור הכנסת יעבור וממשלת המעבר בראשות לפיד תקום, שר האוצר ליברמן לא יוכל להודיע על הארכת הפחתת מס הבלו לתקופה נוספת | מצד שני, הדולר העולה ומחירי הנפט המתייצבים מסייעים למחיר להישמר מחציית המחסום הפסיכולוגי של שמונה שקלים לליטר

תדלוק | צילומסך מאתר משרד האנרגיה

מחיר הנפט שירד בשבוע האחרון, הוא הייד שמעורר כעת תקוות בלב הנהגים הישראליים. לפי כל המדדים, הפחתת הבלו של מחצית השקל שעליה הכריז ליברמן לפני שלשה חודשים עומדת לפקוע ביולי, ובראשון לחודש הקרוב היו אמורים אזרחי ישראל לשלם מעל שמונה שקלים לליטר.

הוסיפו לכך את ממשלת המעבר שעתידה לקום ככל הנראה בראשות לפיד עד לבחירות, והרי לכם תשעים יום לפחות של שיתוק מערכות משום שחוקית, אסור לממשלת מעבר לאשר מענקים והפחתות לציבור. גם לא בהמשכיותה של הוראה זמנית קיימת.

אלא שלפתע חברו שני גורמים שלא בשליטת ממשלת ישראל: מחיר הנפט בעולם שחווה ירידות, ובסיכום השבוע שעבר, מחיר הנפט מסוג BRENT ירד מכ-125.80 דולר לחבית לכ-117.03 דולר לחבית, בעוד מחיר הנפט מסוג WTI ירד מכ-121.42 דולר לחבית לכ-110.36 דולר לחבית. הוי אומר, מצד תמחור הנפט, יש סיכוי לאי עלייה משמעותית במחיר הדלק.

יתרה מכך, חלק מחישוב מחיר הדלק נקבע על בסיס חישוב דולרי. במקרה הזה, דווקא הדולר העולה והשקל הנחלש יכולים לשחק לטובת הנהגים שישלמו פחות לכל ליטר.

האם מחיר הדלק לא רק שלא יעלה – אלא יירד? את התשובה לכך יידעו רק בעוד ארבעה ימים, כשיחלו חישובי המחירים. עד אז, ניתן רק לנחש בלבד מה יֵלד יום.

2 תגובות ל: "מחירי הדלק יחצו את מחסום ה-8 שקלים לליטר?"

  1. הפוך גוטה, כשהדולר עולה גם הדלק שהוא מיובא מתייקר

  2. אבל היי

    ליברמן היבטיח

כתיבת תגובה