מחיר הלחם המפוקח יתייקר ביום ראשון הקרוב בכ-20%

העליה המתוכננת במחירי הלחם המפוקח: שרת הכלכלה והתעשייה לא אישרה את הסרת הפיקוח | אולם לנוכח הצפי כי ועדת המחירים תחליט לעדכן כלפי מעלה את מחירי הלחם המפוקח בשל העלייה בתשומות הייצור, מחירו צפוי לעלות החל מיום א' הקרוב בכ-20% | קוראת לרשתות להעלות את מחיר הלחם תוך התחשבות בצרכנים

מדפי לחם בסופרמרקט | צילום אילוסטרציה: אורל כהן, פלאש 90

הטריק שיאפשר למחירי הלחם להמשיך להיות מפוקחים ועדיין לקפוץ ב-20%. איך זה יקרה? שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ציינה היום, כי נוכח גל התייקרויות העולמי המשפיע על עליית המחיר, לא אישרה להסיר את הפיקוח על הלחם והוא יישאר מפוקח. עם זאת, מחירו צפוי לעלות משום שוועדת הפיקוח תאשר למאפיות לייקר את המחיר בשל ייקור תשומות הייצור.

"לאור התנאים המוגדרים בחוק, יעלה מחירו של הלחם המפוקח, ככל הנראה, מיום א', בשיעור של כ-20%, אך בכוונתי להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים, כך שגם שיקולים חברתיים ורווחת הציבור יילקחו בחשבון בעת קביעת המחיר ללחם מפוקח", אמרה ברביבאי.

"על אף ההכרה בעליית מחירי התשומות בייצור לחם, צר לי כי לצד ההחלטה של המאפיות להעלות מחירים במגוון רחב של מוצרים רק לאחרונה, הן מתעקשות להעלות גם את מחירו של הלחם הבסיסי והכל כך משמעותי בתזונה של משפחות רבות בישראל. אני קוראת לקמעונאים לבחון העלאה חלקית במחירי הלחם המפוקח כדי לגלות התחשבות בצרכנים".

עוד ציינה ברביבאי, כי "במקביל, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד להמשיך ולעקוב אחר מחירי החיטה והקמח בעולם. ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח, בהתאם למנגנון על פיו פעלה בבקשה להעלות את המחיר״.

לדבריה, "ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, יופחת גם מחירו של הלחם. נמשיך לפעול לפתיחת ערוצי אספקה נוספים של חיטה אשר יגדילו את ההיצע ובכך תתאפשר הוזלת העלויות.

 

"למרות שלא אישרתי את הסרת הפיקוח על הלחם, ועדת המחירים צפויה להחליט במסגרת הסמכות המוקנית לה בחוק, להעלות את מחירו עקב התייקרות התשומות בארץ ובעולם. הלחם המפוקח הוא מוצר צריכה בסיסי שמהווה במשפחות רבות מרכיב תזונה משמעותי ולפיכך עליו להיות נגיש בכל בית".

כתיבת תגובה