מחסני השוק או רמי לוי: מי ירכוש את קואופ?

המכירה הצפויה של רשת קואופ שופ ממשיכה להסעיר את עולם הקמעונאות בישראל • מחסני השוק מעלה את הצעתה לסכום של 148 מיליון שקלים • לוי הגיש את ההצעה הגבוהה ביותר, אך הוא לא מצליח להגיע להסכמות עם נציגי העובדים • ולמה ממתין השופט? • א-יידישע קואופ

סניף של מחסני השוק. ירכשו את קואופ שופ? | צילום: מחסני השוק

מה תהיה ההכרעה בעסקת קואופ שופ? היום (שלישי) התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בנוגע למכירת רשת קואופ, כזכור, דיווחנו ב'ביזנעס' על ההצעות השונות שהגישו בין היתר רמי לוי, מחסני השוק ורשת ויקטורי, כאשר ההצעה הגבוהה ביותר באה מצידו של רמי לוי.

אך בוועד העובדים של הקואופ לא ממש רוצים שלוי ירכוש את הרשת ומעדיפים שמחסני השוק ירכשו את הרשת הקורסת, זאת למרות שמטעם מחסני השוק הוגשה הצעה נמוכה בכ-20 מיליון ש"ח מזו שהציע רמי לוי.

בעבר דיווחנו ב'ביזנעס', כי לא בטוח שהצעתו של רמי לוי תצא לפועל, מחמת קשיים רגולטוריים שיהיו לו בנוגע לחלק מסניפי קואופ ששוכנים ליד סניפי רמי לוי, ובמידה ורמי לוי ירכוש את קואופ הוא יהפוך לסוג של גורם מונופולי במספר שכונות ואזורים. גם הרשתות האחרות לא היו מרוצות מהצעתו של לוי וטענו לבית המשפט כי היה ללוי מידע פנימי מוקדם בנוגע להצעות שלהן, ולכן הוא ידע בדיוק כמה להציע על מנת שהצעתו תהיה הגבוהה ביותר. יפית אטיאס, ביתו של רמי לוי, הכחישה בזמנו בשיחה ל'ביזנעס' את הטענות.

כאמור, היום התקיים דיון בנושא מכירת רשת קואופ בבית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר הבעלים של 'מחסני השוק' מעלה את הצעתו בעוד 8 מיליון ש"ח נוספים, כך שהוא מציע כעת עבור הרשת 148 מיליון ש"ח.

הפלוס הגדול של מחסני השוק, הוא המשא ומתן שהן מנהלים מול העובדים, ובשלב זה השופט טרם החליט האם לאשר את המכירה למחסני השוק, למרות הסכום הנמוך יותר שהציעו אך בגלל ההסמכות מול העובדים. לחילופין, ניתן גם לאפשר לרמי לוי להנל משא ומתן עם העובדים ולהגיע עימם להסכמות טובות יותר מאשר השיג מולם הבעלים של מחסני השוק.

השופט עצמו, אלכסנדר רון, ממתין לעמדתו של כונס הנכסים הראשי ונאמני רשת קואופ. הוא טען לחוסר רצינות מצידו של רמי לוי, אך מטעמו של רמי לוי נמסר כי הצעתו הנוכחית לגבי הרשת שעומדת על 168 מיליון שקלים מראה מעל לכל ספק את הרצינות שלו לגבי הרשת ורכישתה. למרות זאת, מטעם העובדים עצמם נראה כי הם יותר מעוניינים לסגור עם רשת מחסני השוק ולא עם רמי לוי.

למעשה, הדבר המדאיג ביותר הוא המשך העסקתם של רוב ככל עובדי הרשת, מאחר ויש חשש וכל ה'הבנות' שהוסכמו או שלא הוסכמו בין הרוכשים השונים לבין נציגי העובדים, נוגעים בעיקר לכמה ראשי וועד ועובדים ספורים שדורשים להמשיך להיות באותו התקן בו הם היו, למרות הניהול הכושל של הרשת. אך החשש הגדול הוא שכל המלגזנים, הקופאיות ועובדי המדפים יישארו ללא פרנסה מסודרת לאחר העברת הבעלות על הרשת.

כתיבת תגובה