מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט הגרנדיוזי של הרכבל בחיפה

לראשונה בישראל: לא עוד אטרקציה תיירותית • תחבורה ציבורית באמצעות רכבל. בשנים הקרובות ייחנך בחיפה רכבל שישמש אמצעי תחבורה ציבורי ונגיש. העלות: 280 מיליון שקלים

חיפה. צילום: Opachevsky Irina | שאטרסטוק

שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד) יניח מחר (שלישי) את אבן הפינה לרכבל בחיפה. הרכבל צפוי לחבר בין העיר התחתית לטכניון ולאוניברסיטה בכרמל. מדובר בפעם הראשונה בישראל, בה ישמש רכבל ככלי תחבורה של ממש. גם ברחבי העולם לא מוכרים מיזמים רבים מן הסוג הזה.

מעיריית חיפה נמסר כי "הרכבל מהווה פתרון, יעיל ירוק ואטרקטיבי ויקצר את זמני ההמתנה בתחנות, הימנעות מפקקים בשעות העומס ומהצורך לחפש חניה, ותדירות גבוהה שתמנע עומס של נוסעים בקרונות. הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית המתקדם של מטרופולין חיפה ויאפשר לנוסעים ברכבל ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בתחבורה ציבורית רגילה".

מסלול הרכבל יתפרס על כ–4.5 ק"מ בגובה של 460 מטר ויכלול שש תחנות ממפרץ חיפה ועד לאוניברסיטת חיפה: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מרכז הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. לאורך הציר ינועו קרוניות של עשרה נוסעים, כאשר מכל תחנה בכל כיוון תצא קרונית אחת לחצי דקה. משך זמן הנסיעה מהמפרץ לאוניברסיטה יארך כ-18 דקות: הנסיעה מהמפרץ לטכניון מוערכת בכ–10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ-8 דקות נוספות.

מחר גם תעניק עיריית חיפה הענקת אזרחות כבוד לשר התחבורה כץ, באולם מועצת העיר. התעודה תוענק "כהוקרה של תושבי חיפה על פעילות יוצאת דופן ותרומה רבת שנים לעיר חיפה ולמדינה".

כתיבת תגובה