מחשבים מסלול עם שעון חכם חדש

שעון חכם, צילום : פוטוליה

לבחור טלפון חכם זו משימה שרובנו יודעים להתמודד איתה בשלב זה. אנחנו יודעים מה חשוב לנו, איזה פיצ'רים לחפש ועל מה אנחנו מוכנים להתפשר כדי להישאר בגבולות התקציב שקבענו לעצמנו. עבור רבים מאיתנו, עם שעונים חכמים המצב הוא מעט שונה, ואנחנו מכירים פחות את הפונקציות והתכונות שחשובים למכשיר שמתאים לנו באמת. לפניכם כמה קריטריונים עיקריים שיעזרו לכם לבחור את השעון החכם הבא שלכם.

מערכת הפעלה והתאמה לסמארטפון

מאחר ורוב השעונים החכמים נועדו להסתנכרן עם הסמארטפון שלכם, הדבר הראשון שתרצו לבדוק לגבי השעון שאתם קונים הוא התאימות שלו לטלפון שברשותכם. ישנם שעונים שנועדו לעבוד עם טלפונים בעלי מערכת הפעלה של אנדרואיד בלבד, השעונים החכמים של אפל נשארים נאמנים לקו החברה ותואמים רק את הטלפונים שלה ויש גם דגמי שעונים חכמים שתואמים את שתי מערכות ההפעלה. במקרה של האחרונים, כדאי לוודא שהם אכן עובדים בצורה חלקה גם עם האייפון, שכן היו בעיות בנושא בעבר עם שעונים שאינם מתוצרת אפל.

 איכות ונוחות

בדומה לגאדג'טים רבים אחרים, שעון חכם הוא השקעה, ולכן תרצו שהוא יחזיק מעמד שנים. באותה העת, אתם עומדים לענוד אותו על פרק היד שלכם, משמע כי הוא צריך להיות עמיד ונוח באותו הזמן כדי שבאמת ישרוד אתכם תקופה. כיום, ניתן למצוא שעונים חכמים במגוון רחב של עיצובים וגדלים, ויש כאלה שבהם ניתן אף לעשות התאמה אישית לנוחות מרבית. לפני שאתם קונים, חשבו על השימוש העתידי של השעון. כך, למשל, אם בכוונתכם להיעזר בו, בין השאר, כשעון ספורט, חשוב שתיקחו בחשבון מקרים של הזעה ותבחרו בדגם עמיד במים.

 ממשק: כפתורים או מסך מגע

כביכול, התשובה כאן ברורה – מסך מגע הוא מתקדם ונוח יותר לשימוש. אבל האמת היא שכשמדובר בשעון חכם, המצב שונה מאשר בסמארטפון, ותצוגות מגע עלולות לפעמים להיות קשות לשימוש בשל היותן קטנות במיוחד. כפתרון, חלק מיצרניות השעונים מציעות פתרון המשלב מסך מגע עם חוגה דיגיטלית המאפשרת למשתמש ליהנות משני העולמות.

חיי סוללה

והנה בעיה נוספת שמוכרת לנו היטב מהטלפונים החכמים – חיי הסוללה של המכשיר, שמשפיעים רבות על היכולת שלנו ליהנות ממנו ולהיעזר בו ביומיום. אם חשובים לכם חיי סוללה ארוכים במיוחד, שקלו את האפשרות של שעון בעל מסך מוכנוכרומטי (שחור-לבן), שהסוללה שלו כאשר היא טעונה במלואה יכולה להחזיק עד 4-5 ימים ברצף. עבור שעונים בעלי תצוגה צבעונית חיי הסוללה מתקצרים ליום או יומיים אחרי כל טעינה.

שעון חכם או שעון דופק?

משתמשים רבים מייעדים את השעון החכם שלהם לשמש גם כשעון ספורט או שעון דופק, ואכן לשני המכשירים יש הרבה מן המשותף. במקור, שעון ספורט משמש כדי למעקב אחר פעילות גופנית, כולל בדיקת דופק ומדדים גופניים אחרים וכן מדידת צעדים. שעונים חכמים רבים מציעים גם הם את הפונקציות הללו, אבל המטרה העיקרית שלהם היא למעשה לשמש כשלוחה של הטלפון הנייד שלכם שנמצאת על הזרוע. לכן, בחלקם, הפיצ'רים הקשורים לכושר עשויים להיות נגישים פחות, ואם חשוב לכם הפן הזה של המכשיר כדאי לבדוק מבעוד מועד האם הוא קיים ונגיש.

טיפ קטן לסיום – אל תסתמכו רק על הפרטים המפורסמים על ידי היצרנים – בבואכם לבחור שעון חכם , היעזרו בביקורות גולשים באינטרנט כדי להבין כיצד מתפקד השעון בפועל והאם הוא תואם את הצרכים שלכם.

כתיבת תגובה