מחשמל: יונדאי משיקה בארץ את האיוניק אלקטריק

לראשונה בישראל: יבואנית יונדאי 'כלמוביל' משיקה את המכונית החשמלית הראשונה שלה בארץ – IONIQ electric • היא פועלת על סוללת ליתיום עוצמתית, מאובזרת מכל כיוון אפשרי – ותג המחיר שלה? יותר ממשכנע • כל הפרטים

יונדאי איוניק החשמלית, אילוסטרציה | צילומים: יצרן

הדגם החשמלי של ה-IONIQ ההיברידי המצליח של יונדאי שהפך לרב מכר בישראל ולנמכר ביותר בשנת 2018, עם מסירות של 17,500 כלי רכב, הגיע ארצה ושיווקו החל – כך הודיעה הבוקר היבואנית 'כלמוביל'.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

ל- IONIQ Electric סוללת ליתיום-איון פולימר, בקיבולת 28 קילוואט וניתן להטעינה בדרכים הבאות: טעינה משקע בייתי –שקע כוח (mode 2), במידה והתשתית מאפשר לכבל המקורי להעביר 16 אמפר זמן הטעינה יהיה 8 שעות לטעינה מלאה; טעינה מעמדת טעינה ביתית מנוהלת (mode 3), בעמדה המספקת 32 אמפר, זמן הטעינה יהיה 4-4.5 שעות לטעינה מלאה; טעינה מעמדת טעינה מהירה: DC, במידה ומדובר בעמדת 50 קילוואט, זמן הטעינה יהיה 30 דקות ל 80% טעינה, במידה ומדובר בעמדת 100 קילוואט, זמן הטעינה יהיה 23 דקות ל 80% טעינה.

מערכת הבלימה והמנופים בצידי ההגה ב- IONIQ Electric מותאמים להפיק את המרב מאפשרות הבלימה הרגנרטיבית אשר עוזרת למחזר את האנרגיה הקינטית של הרכב ולנצלה לייצור חשמל. דבר זה מסייע להנעה ובכך משפר את החיסכון בחשמל. הבלימה הרגנרטיבית מסייעת גם בהפחתת בלאי הבלמים.

במקום ידית הילוכים, ל- electric IONIQ ארבעה כפתורים אשר כוללים מצב נסיעה D, מצב רברס R , מצב סרק N ומצב חניה P.

ה- electric IONIQ כולל, מבחינה בטיחותית: מערכת בלימת חירום אוטונומית – AEB, שהיא מערכת בטיחות אקטיבית מתקדמת המתריעה בפני הנהג על מצב חירום מלפנים, לקראת סכנת התנגשות בכלי רכב או הולך רגל. המערכת מסוגלת להאט את הרכב עד כדי עצירה מלאה, בהתאם למהירות הנסיעה. כלי רכב עד 80 קמ"ש והולכי רגל עד 70 קמ"ש.

מערכת סיוע אקטיבית חכמה לשמירה על נתיב נסיעה – LKAS; באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון, היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב היא מעל 60 קמ"ש. לפני שהמכונית נעה מעבר לקווים מושמעת אזהרת מעבר נתיב. המערכת מזהירה את הנהג בצורה קולית וויזואלית לתיקון לחזרה למצב בטוח.

בנוסף, 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכי הנהג. מערכת בלמים עם ABS, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת אלקטרונית לחלוקת כח בלימה EBD ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים TPMS.

ב- electric IONIQ הושקעו מאמצי פיתוח וחשיבה הוליסטית על חווית המשתמש של הנהג וסביבתו; חלקים שונים ברכב מיוצרים מחומרים אקולוגיים וטבעיים. כחלק מהעיצוב האווירודינמי, נעשה שימוש בחומרים קלים המפחיתים את משקל הרכב ומאפשרים להגיע למקסימום ביצועים.

כדי להגביר יעילות מצוידת IONIQ בבקרת אקלים מפוצלת במזגן, אשר ניתן להגדירה למצב של נהג יחיד ברכב ובכך לנצל טוב יותר את יעילות המזגן ובחלונות עבים במיוחד על מנת לנטרל רעשים.

המראה החיצוני של ה- electric IONIQ מאופיין בעיצוב אווירודינמי חדשני. קווי המתאר העדינים מעוצבים בקפידה על מנת לשפר את צללית הרכב. ספוילר אחורי, גריל קדמי אטום, ופנסי LED קדמיים המסייעים בניהול היעיל של זרימת האוויר ומזעור התנגדות.

העיצוב החיצוני המלוטש משלים את הקווים הרכים אשר בשילוב עם פתרונות יעילים וחכמים נוספים מייצרים מקדם גרר נמוך במיוחד העומד על CD 0.24.

בדגם החדש גם אבזור עשיר הכולל מערכת בקרת שיוט חכמה- (SCC (Smart Cruise Control, המאפשרת באמצעות שימוש בחיישני המכ"ם הקדמיים לקבוע מהירות ומרחק קבועים מרכב הנמצא מלפנים, מבלי ללחוץ על דוושות התאוצה או הבלם. דיבורית BT, מצלמה אחורית, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, כיוון מראות חשמלי, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, תאורת יום LED, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, אפשרות לנטרול מיזוג אוויר במושבי הנוסעים ופתחי מיזוג לנוסעים במושב האחורי, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, ספוילר אחורי עם תאורת LED, לוח שעונים SUPER VISION בעיצוב משתנה בהתאם למצבי הנהיגה עם צג מידע LCD המספק נתונים שונים על מצב הסוללה וטווח הנסיעה האפשרי, חישוקי סגסוגת 16 אינץ', חיישן אורות, מושב נהג עם כיוונון חשמלי וכרית ניפוח לגב, פנסי LED אחוריים, גלגל הגה מעור, משטח הטענה אלחוטי למכשירי סמארטפון (במכשירים תומכי טכנולוגיה), חיישני חניה אחוריים מקוריים עם אפשרויות כוונון עוצמה ובלם יד חשמלי.

ה- IONIQ מצויידת במערכת הכוללת מסך 8 אינטש גדול וחוויתי ומאפשרת לנוסעים ליהנות מגלישה ברשת כולל יכולת הפעלה משולשת הכוללת את גלגל ההגה, מסך המגע וכפתורי ההפעלה.

מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח ואפשרות להאזנה לתחנות רדיו מכל העולם באמצעות אפליקציית רדיו Nobex האינטרנטי.

בנוסף, ניווט הכולל מערכת WAZE וחניה באמצעות האפליקציות סלופארק ופנגו. עוד על גבי המסכים פריסת אולמות התצוגה, מרכזי השירות והטרייד-אין אשר ניתן להתקשר או לנווט אליהם בלחיצת כפתור. מערכת Connected כוללת גם ספר רכב אינטראקטיבי דיגיטלי ידידותי לתפעול והבנה.

ומה לגבי מחיר המחירון שלה? בשביל התענוג הזה, כך לדברי היבואנית, תצטרכו להיפרד מ- 160 אלף ₪.

2 תגובות ל: "מחשמל: יונדאי משיקה בארץ את האיוניק אלקטריק"

  1. טווח בין טעינות לפי wltp?

  2. כמה אפשר לנסוע על כל טעינה ????

כתיבת תגובה